12 Eylül 2012 Çarşamba

TORTUM ÇAYI'NIN BAŞINA GELENLER... 12/09/2012

12/09/2012
Tortum Çay'ı Dumlu ve mescit Dağların'dan doğup bir çok derlerden topladığı sularla,Tortum'un dağ köylerinden topladığı suları Alapınar,Esendurak,Tortumkale köylerinin oluşturduğu vadilerden Aksu kapıya oradanda gene Tortum'un dere köylerinden gelen sularla birleşerek Tortum Çayı'nı oluşturur.Bu vadinin adı Tortum Vadisidir.Bu suyun adı da tortum çayı'dır.Bu çayda kırmızı benekli alabalık ve sazan vardır.Toplanan sular Tortum şelalesine gider orada Elektrik üretilir.Tüm derelerin iki yanı yıllardır dağlardan sürüklenen alevyonlu topraklarla bereketli tarla,bahçe,çayır halini almıştır.Halkın geçim kaynağı meyvecilik,sebzecilik ve hayvancılıktır.Üretilen tüm ürünler doğaldır hormon bulunmaz.
         Yıllardır bu vadilerden özgürce akan sular,ne yazık ki çok uluslu şirketlerin iştahını kabartmaktadır.Elektrik üretmenin çok yolu var.Gariban halkın ekmeğine neden göz dikilir? HES adı altında elektrik üretimine tahsis edilen bu sular yüzünden köylerde olacak olayları düşünmek bile istemiyorum.Çünkü su olmayınca hayat olmaz hayat suya bağlıdır.Köylülerim kaderinizi başkalarının emrine bırakmayın,mücadele edin.Bu sorun yalnız Tortum'un değil tüm Türkiye'nin sorunudur her yerde durum aynıdır verilen mücadelelere destek olun.Uzundere'li lerin eğlemleri hafızalardan silinmedi onları candan destekliyorum.Herkese selam ve saygılar.

Hiç yorum yok: