4 Mayıs 2020 Pazartesi

ŞİİRLERİM 11

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Sen ölmedin bizler öldük,
Ne ağladık ne de güldük.
Yıl geldi iki bin on dokuz,
Ülkem karanlık üzüldük
Tüm yaptığın talan oldu
Geçen anlar yalan oldu
Fabrikalar hep yok oldu
Ülkem karanlık üzüldük
Sayende devlet kuruldu
Nedendir halkım uyudu
Adından çok korkuyorlar,
Ülkem karanlık üzüldük
Turgut İbiş
ŞİİRLER YAZARIM..
Derviş gibi ben dağlarda yaşarım,
Dağdan,taştan,derelerden aşarım,
Zor durum varsa oradan kaçarım,
Derviş oldum ben şiirler yazarım.
Serin hava vardır dağın başında,
Zevk alırsın yürürsün yokuşunda,
Aklım kaldı kanat vuran kuşunda,
Yokuş yolda ben şiirler yazarım.
Güzel dağlar bolca çiçek açanda,
Çevre bize mis kokular saçanda,
Kartal,karga,böcek özgür uçan da,
Özgür oldum ben şiirler yazarım.
Okuyanlar anlar benim halimden,
Gonca gülüm yeni düştü elimden,
Yazdığım sözlerim kendi dilimden,
Çağlar oldum ben şiirler yazarım.
Turgut İbiş
GÜZEL UNUTMAZ!...
Güzel sözlü olursan,diller seni unutmaz...
Güzel yüzlü olursan,gözler seni unutmaz...
Güzel huylu olursan,kalpler seni unutmaz...
Güzel doğru olursan kimse seni unutmaz...
Güzel dolu yaşarsan yıllar seni unutmaz...
Güzel sözler söylersen halkın seni unutmaz...
Güzel işler yaparsan müdür seni unutmaz...
Güzel öğrenci olursan öğretmen unutmaz
Güzel evlat olursan annen,baban unutmaz
Güzel gülü seversen güller seni unutmaz.
Güzel türkü söylersen sazlar seni unutmaz
Güzel bağı seversen üzüm seni unutmaz
Güzel işçi olursan patron seni unutmaz
Güzel çırak olursan ustan seni unutmaz
Güzel dağda gezersen doğa seni unutmaz
Güzel yaşam sürersen hayat seni unutmaz
Güzel vatana hizmet et vatan da unutmaz
Güzel güzel seversen,güzel seni unutmaz.
Güzel güzel insansan kimse seni unutmaz.
Turgut İbiş
GÜNE DAİR
Gafiller pusu kuracak
Bombaları patlatacak

Bedenleri param parça
Onlar nasıl kurtulacak?
Terör olgu yanımızda
Savaşı var kapımızda
Otorite yok kaybolmuş
Polis kendi Davasında
Kimler bunu anlayacak,
Anam biraz ağlayacak
Eğer terör önlenmezse
Düzeni kim sağlayacak?
Turgut İbiş
SENİN OYUN..
Arkadaş olayda var senin payın,
Yurdumda çoğalmış doludur hain,
Yorumlar yaparlar taraflı yayın,
Bu durumdan senin oyun kurtarır.
Kavalı dinledik olduk bir koyun,
Fırsat düşkünü sün kurusun soyun,
Seçimler yaklaştı sanmayın oyun,
Bu durumdan senin oyun kurtarır.
Kimsenin kulu ve kölesi olmayın,
Oyları özgürce serbest kullanın,
Vatanda huzurlu bir seçim yapın,
Bu durumdan senin oyun kurtarır.
Dertli çalar kaval sakın uyuma,
Gördün bir hırsızı gözünü yumma,
Seçim gününde gel sandığı kolla,
Bu durumdan senin oyun kurtarır.
Turgut İbiş
MİLLET TAMAM DERSE

Millet tamam derse dedi ki reis
Biz de tamam dedik vallahi tamam
Bizim için yoktur zaten bir beis
Tamamdır arkadaş vallahi tamam

Adalet deyince hep umutlandık
Kalkınma deyince pek umursadık
Epey sene oldu kavrulup yandık
Tamamdır arkadaş vallahi tamam

Ali,Veli,Ahmet ve de Hasan'dık
Peşine düşünce gün doğar sandık
Yeter artık gına geldi usandık
Tamamdır arkadaş vallahi tamam

Uykulara paydos gayrı yatamam
Sözümüz doğrudur yalan katamam
Oylar namusumuz zaten satamam
Tamamdır arkadaş vallahi tamam

Bir ok hedefini iki kez vurmaz
Bu hızla kervanı menzile varmaz
Yolcu olacaktır bağlayın durmaz
Tamamdır arkadaş vallahi tamam

KOYMA BENİ
Birisine gönül verdim
Koydum onu gül yerine
İnsan yerine koymadı
Koymuş beni el yerine

Onunla geldik bu güne
Koymuş beni el yerine
Fitil olmuş yanıyorum
Koyma beni kül yerine

Selamını kesmiş benden
Bilmem ki sebebi neden
Ayrılamam asla senden
Sayma beni yok yerine

Turgut İbiş
BİTİR SAVAŞI
Her derdin sebebi terörist başı,
Huzur bulsun bitir kanlı savaşı
Sükunet bekliyor her vatandaşı,
Huzur bulsun ülke bitir savaşı

Erkek olan zaten peçeyi takmaz,
Yollara köprüye pusular kurmaz,
Gizlice kimseyi arkadan vurmaz,
Huzur bulsun ülke bitir savaşı

Teröriste ülke bölmek yetmiyor,
Aklınca özerklik olsun bekliyor,
Teröristler ne dediğin bilmiyor,
Huzur bulsun ülke bitir savaşı

Baskı ile bizden alınmaz toprak,
Yiğitçe savaşın olmayın korkak,
Konuşup anlaşıp doğruyu bulsak,
Huzur bulsun  ülke bitir savaşı

Turgut İbiş

DARBENİN ARDINDAN..

Maksat hasıl olmuş belli haliniz
Hesabı vermeye şimdi geliniz
Söyleyin acaba neydi derdiniz
Bu asırda darbe olmasın artık.

Orduda bulunmaz kötü zihniyet
Emirler verilmiş kötüdür niyet
Vesayeti kabul edemez millet
Bu asırda darbe olmasın artık.

Ordunun içinde hain doluymuş
Kıta da komutan general olmuş
Nihayet yapanlar belayı bulmuş
Bu asırda darbe olmasın artık.

Halkımın içinden çıkmış askeri
Kışlanın önünde çöp kamyoneti
Niçin yok saydınız siz bu milleti
Bu asırda darbe olmasın artık.

Turgut İbiş,

KAZ DAĞLARI
Endemik hoş bitkileri
Eşsiz bizim Kazdağları
Soğuk akar çeşmeleri
Eşsiz bizim Kazdağları
Antik çağda ida dağı
Yeşilin sonsuz tonları
Çok güzeldir ağaçları
Eşsiz bizim Kazdağları
Yamaçlarda fidanları
Dalarda öten kuşları
Doğaya has hayvanları
Eşsiz bizim Kazdağları

Oksijenli hoş dağımız
Bizim hayat kaynağımız
Gezip görüp haz alırız
Eşsiz bizim Kazdağları

Ovalarda sebze meyva
Zeytinlikler pek harika
Yaşayıp durun burada
Eşsiz bizim Kazdağları.

Bu dağları biz yürüdük
Epey güzellikler gördük
İda dağda hür özgürdük
Eşsiz bizim Kazdağları.

Ferit Şeremet çağırdı
Sarıkız'da şenlik vardı
Dağda kutlama yapıldı
Eşsiz bizim Kazdağları.

Turgut İbiş
BOZ DAĞ BELDESİ
Bozdağ köyü girişinde,
Karşıladı kırk oluklar.
Daha soğuk isterseniz,
Dağında Mermer oluk var.

Yukarıda soğuk sular,
Aşağıda sıcak su var.
Kurşunlu Kaplıcaları
İnsanlara sağlık sunar.

Bozdağ'ın iki yanında,
Var çok verimli ovalar.
Ödemiş'de güzel incir,
Salihli'nin üzümü var.


Turgut İbiş
BEN BENİ
okudum da yazamadım
Cahilden saydılar beni.
Ben bu işi bilemedim,

Cahilden saydılar beni.

Hat yazısı yazmadım,
İyi resim yapamadım,
Sporu hiç anlamadım,
Aptaldan saydılar beni.

Taklayı hiç atamadım,
Yalana da kalkmadım,
Kötülere hiç uymadım,
Deliden saydılar beni.

Söylediler duyamadım,
Gösterdiler görmedim,
İşaretleri anlamadım,
Densize saydılar beni.

Burda anlatılan benim,
Ben bilmedim kendim,
Çaresiz ve tükenen im,
Çürükten saydılar beni.

Tenimdedir kara benim,
Kendimi taktim ederim,
Ben kendimle övünürüm,
Narsisten saydılar beni.
TURGUT İBİŞ
BAHÇE BEREKETİ

Bereket artmadı eksildi,
Bahçenin nasibi kesildi.
Çok çalıştım ama olmadı,
Saksı bize ürün vermedi.

Sam yeli vurdu bahçemizi,
Bak kuruttu domatesimizi.
Bu durum bana ders oldu,
Seneye alırız önlemimizi.

Kurumuş dalım,yaprağım,
İşte böyledir benim halım.
Suyu döktüm gübre verdim,
Bereketi az verdi toprağım.

Çapasını yaptım ilaçladım,
Epeyce de otlarını yoldum.
Emeklerim hep çıktı boşa.
Çiftçilik işlerinden usandım.
Turgut İbiş
BAYRAĞIM İÇİN

Ne aya sığarsın ne de yıldıza,
Biri akıl versin bu yazar kıza.
Türk bayrağını sevmiyorsunuz,
Bayrağın adını siz koysanız ya.

Bu işe ne aklın,ne gücün yeter,
Soysuzlar çoğaldı geldi,gittiler.
Bayrağın adını hiç anmadınız,
Bayrak korumaya yemin ettiler.

Vatandır bayraktır kendi eseri.
Koruruz bayrağı kaptık görevi.
Bizi yıldıramaz soysuz serseri,
Vakurdur belki de affeder seni.
TURGUT İBİŞ
AYDER YAYLASINA

AYDER YAYLALARIN HASI,
BURYA ÖZELDİR DOĞASI.
BİR ANDA SİSE BÜRÜNÜR,
DAĞLAR,OVA VE YAYLASI

DERELERDE BİLLUR SULAR,
BU SUDA BALIKLAR OYNAR.
DAĞIN ÜSTÜNE KURULMUŞ,
OTANTİK GÜZEL YAYLALAR

KIZIL AĞAÇ VAR ÇAMLARI,
HER YANI SÜSLER ORMANI.
YOLLAR GÜZEL VE BAKIMLI,
GÜZEL TURİZMİN YATAĞI.

HER VADİDE ŞELALELER,
YÖRESEL GÜZEL YEMEKLER.
AYDER'DE KAPLICA MEŞHUR,
AYDER GÖRÜLMEYE DEĞER.
Turgut İbiş
AY IŞIĞI..

Tepenin ardında durur aydınlık,
Vadimiz ışıklı yoktur bir varlık
Dağ ile ormanlar karla karışık,
Gönlüm güzellikle olsun barışık.

Tepenin ardından bakıp da durur,
Aydan dönen ışık her yana vurur.
Yıldızlı ayımız Türk'ün simgesi
Türk,olan bayrakla duyuyor gurur.

Karşıdan seyredin hoş manzarayı,
Bakındım görmedim bunda hatayı.
Ülkemiz hep böyle aydınlık olsun
Dağlarda geçirdim günler haftayı
Turgut İbiş
ALA DAĞIN ÇİÇEKLERİ

Dağların güzel çiçeği,
Çiçekler doğa gerçeği.
Kaya üstünde açmışlar,
Çiçek sevgi kelebeği.

Kimi beyaz,kimi pembe
Kimisi der gönlüm sende
Sarıları hiç unutmayın
Aladağların her yerinde

Arkadaşlar getirmişler
Bize armağan etmişler
Bizim için zahmet edip
Güzel Dağlara gitmişler. 

Kimseye sitem etmedim
Ala Dağlara gitmedim
Arkadaşlar foto çekmiş
Seyretmeden edemedim

Gönlüm hep sizinle oldu
Kendim için biraz zordu
Sizler çok güzel gezdiniz
Bu iş burada son buldu
TURGUT İBİŞ
ALA DAĞLAR

Bin bir türlü çiçekleri,

Ala dağlar,Ala dağlar.
Dağın sessiz sakinleri,
Ala dağlar Ala dağlar.

Çok derindir vadileri,

Dik duruyor kayaları.
Karla kaplı yamaçları,
Ala dağlar Ala dağlar.

Renkli büyük yılanları,

Gördüm ters lalelerini.
Var endemik bitkileri,
Ala dağlar Ala dağlar.

Papatyalar,lale mine

Çiçeklerin gelmiş dile.
Uzan çayır ve çimene,
Ala dağlar Ala dağlar.
Turgut İbiş
ANSIZCA SENİ

Ansızca'da Kanyon kaya yığını,
Yaz gelince kurutmuştur suyunu.
Burda gördük dağcıların boyunu,
Bir daha unutmam Ansızca seni.

Kayalıkların bir birine yaslanmış
kanyonda balabanlar beslenmiş
Kayadan kayaya yare seslenmiş 
Bir daha unutmam Ansızca seni.

Kayalar kayaya kanadın germiş,
Nice dağcı ağayı yerlere sermiş.
Yere düşenlerden tatlılar yermiş
Bir daha unutmam Ansızca seni.

İbiş'im buradan bir daha geçmem.
Soğuk suyunu da bir daha içmem.
Coşkun düşmüş kimseye demem
Bir daha unutamam Ansızca seni.
T.İbiş
AHLAT

Meyvesi sert olur boğar insanı
Dağları sanırsın ahlat ormanı
Dağları gezince epey yoruldum
Kalmadı dizlerin artık dermanı.

Ahlatı aşıla armut bol olsun,
Dağ ile tepeler armutla dolsun.
Hepsini tüketme,kışlığa kalsın,
Eğer sen yemezsen ayılar yesin.

Dağdaki ahlatlar tüm canlılara,
Kuşlara,hayvana,koyun,domuza.
Hepsine faydalı bir baksanıza,
Yürüyüş yarasın bizim sağlığa.
Turgut İbiş
İZMİR 09.10.2012
AHLAK VE VİCDAN

Vicdan cüzdana sıkıştı,
Zenginler sınıfta kaldı.
Yolsuzluk ayyuka çıktı.
Yargıçlar uykuya daldı.

Bir adalet yoksa eğer,
Konu tartışmaya değer.
Konuyu bilenler varmış
Yurdum düzelmiş meğer.

Hak dersin,adalet dersin,
Egemenler karar versin.
Vicdanlar tam yara almış,
Doğru karar veren gelsin.

Turgut İbiş
ATAMIZI ANDIK
Atatürk'ü andık içimiz buruk
Bu cumhuriyeti nasıl kurduk?
Geldiğimiz duruma baksana!.
Her kutlamada yasa boğulduk.

Cumhuriyetimizi koruyamadık.
Şehitlerimize saygılar sunduk,
Soma'da ki faciasıyla yandık.
Milletimin durumuna çok yazık!.

Zekamızı,aklımızı kullanmadık.
Cumhuriyetimizi koruyamadık.
Milli bayramlarımız tarih oldu,
Bayram kutlamaya yasak geldi.

Alanlarda neşe,sevinç kalmadı,
Bütün hevesimiz kursakta kaldı.
Cumhuriyetimizi koruyamadık..
Atatürk'e saygı sunamaz olduk

Bir saygı duruşunda duramadık
Atatürk,baksana ne hale geldik!..
Sana borcumuzu ödeyemedik.
Cumhuriyetimizi koruyamadık.
Turgut İbiş
DOĞRUYA DOĞRU
Sözü eğdirip bükmeden
Ortamı yıkıp dökmeden
Yaşantını sen sürersin
Onu terk edip gitmeden

Köşeyi hiç dönemeden
Ortamı asla germeden
Gerçek düzenin kuruldu
Öyle kimseyi üzmeden

Yalan dolan hiç olmadan
Konuşunuz her konudan
Güzellik yapın durmadan
Anlarlar doğru insandan

Evet söyle çekinmeden
Sözlerin eğip bükmeden
Yoluma kendim giderim
Asla yanlışa düşmeden

Turgut İbiş
GÜN KÖMÜRDEN DAHA KARA

Gün kömürden daha kara,
Tüm halkıma açtı yara.
Çaresiz olmasa bu işçi,
Çalışmaz kötü şartlarda.

Oy verdin torba kömüre,
Bedel yok koca ömüre.
Ölen gençler yazık oldu,
Halk layık sömürülmeye.

TURGUT İBİŞ
19 MAYIS
Mayıs'ın tam ondokuzu
Bugün Türklerin onuru
Kurtuluşun ilk gururu
Unutmayız biz Samsun'u

Atam inandı gençlere,
Bayram etmişti hediye.
Bayramların sahibi yok,
Bir şey kalmadı geriye.

Varlıklar zaten satıldı,
Bayrağıma yan bakıldı.
Törenler de yasaklandı
Milletimiz sessiz kaldı.
Turgut İbiş
ÜLKEM İÇİN...
Cumhuriyet şan şerefim
Al bayrağım şehitler im
Yurduma helal emeğim
Ülkem için seve seve
Cumhuriyet bize göre.
Görev düşüyor millete.

Yakınlaştı bak oylama

Nihayet gelindi sona
Basın tercihi hayıra
Ülkem için seve seve
Cumhuriyet bize göre.
Görev düşüyor millete.

Turgut'un dediği bunlar

Ortada bütün olanlar
Halkı bölüp ayıranlar
Ülkem için seve seve
Cumhuriyet bize göre.
Görev düşüyor millete.
Turgut İbiş

CANIMSIN...

Canımın cananı sın beni seven yanım sın
Ne yazık buluşmadık böyle kader utansın
Sevdanın kanununu belki böyle yazmışlar
Sessiz yürü dağlarda sevenler uyanmasın.

Ne söylesem boşuna durum güzel gitmiyor

Benim bu sevdalara zaten aklım yetmiyor
Gözden akar yaşlarım mendiliyle silmiyor
Nereden aşık oldum o yar derdim bilmiyor.
Turgut İbiş
KÖY HAYATI...
Başımı yastığa koyduğum anda
Köyümde hayatım geldi aklıma
Alışkın köylümüz köyde yaşama
Köyümde hayatım geldi aklıma

Şimdi hatırlarım geçen zamanı

Köyümün çok vardı davarı malı
Köyde kimse yoktu cebi paralı
Köyümde hayatım geldi aklıma

Sağardık ineği yapardık yağı

Baharda sulardık tarlayı bağı
Köyümüzün çıplak idi dağları
Köyümde hayatım geldi aklıma

Yaz başı olurdu yayla zamanı

Temmuz ve ağustos orak ayları
Ekinler biçerdik yapar harmanı
Köyümde hayatım geldi aklıma

Çocukluk yılları bir beraberdik

Beraber çalışır beraber yerdik
Yardıma koşardık imece derdik
Köyümde hayatım geldi aklıma.

Geçmişi düşündüm tutuldu dilim

Uygar yaşam sıfır nerede bilim
Geri bırakılmak en büyük zulüm
Köyümde hayatım geldi aklıma

Köyümde beş altı maaşlı vardı

Paramız yok idi imkanlar dardı
Üretim yapanlar kendi satardı
Köyümde hayatım geldi aklıma

Eskiden ulaşım hayvan sırtında

Gençler kullanıyor şimdi araba
Köyümüz kavuştu asfalt yollara
Köyümde hayatım geldi aklıma

Eskiden köylerde yaşayan vardı

Şu anda köylerde insan kalmadı
Öğretmenler gitti okul kapandı
Köyümde hayatım geldi aklıma.

Turgut İbiş

ÖNDERİM MUSTAFA KEMAL
Dünya'nın saydığı lider
Önderim Mustafa Kemal
Tüm övgüler sana değer
Önderim Mustafa Kemal.

Zafer yerin Çanakkale

Bağımsızlık hedefinde
Örnek olmuş milletlere
Önderim Mustafa Kemal.

Kahraman destanı yazdı

Düşmanlara mezar kazdı
Fakat O'na zaman azdı
Önderim Mustafa Kemal.

Yurdun için görev aldın

Çok güzel eser bıraktın
Cephelerde hep savaştın
Önderim Mustafa Kemal.

Toplumu hiç aldatma dın

Savaşlarda yaralan dın
Sen,kendin bize adadın
Önderim Mustafa Kemal.

Senin makanın Cennettir

Yaptığın Türk'e hizmettir
Türk'e çatmak cinayettir
Önderim Mustafa Kemal.

Çanakkale işte meydan

Şehit bu dağlarda yatan
Gönülden bağlıyız Atam
Önderim Mustafa Kemal.

Türkiye'm vatandır Türk'e

Kavuşmuşuz böyle mülke
Saygım sonsuz Atatürk'e
Önderim Mustafa Kemal.
Turgut İbiş


ZEKİ OĞLAK...

Çıkmış bir ağaç üstüne
Hakim olmamış nefsine
Zor oyunu bozar derler
Bakın oğlağın keyfine.

Zirveler bundan sorulur

Yaprakla karnın doyurur
Özgürlüğe çok düşkündür
Yüksek onun gururudur

Turgut İbiş

DAĞLARIN GÜZELLERİ...
Baharda açıyor renkli
Dağların bu güzelleri.
Renkleri verir ahengi
Dağların bu güzelleri.

Buzlar delip çıkıyorlar

Kendisinden geçiyorlar
Sonra çiçek açıyorlar
Dağların bu güzelleri.

Sıcak soğuk demiyorlar

Karda hiç üşümüyorlar
Her baharda geliyorlar
Dağların bu güzelleri. 

Turgut İbiş


RUM KALE

Kalelerde Yılan yatar,
Gölgesi Fırat'a batar.
Yaradan verdi güzellik,
İnsanımız çirkin bakar.

Kalemizde çiçek kokar

Güzelliği canlar yakar
Ne yazık ki insanımız
Kültüre uzaktan bakar.

Kalemiz tarihler saklar,

Nehirde balıklar oynar.
Yurdumuzun insanları,
Geçmişine hain bakar. 

Turgut İbiş

SEVGİLİM...
Uzaklardan seven sin
Sevgimi besleyen sin
Beni candan isteyen
Bir tane sevgilimsin

Olmuşum sana aşık

Aklımız hep karışık
Bana gönlünüz açık
Bir tane sevgilimsin

Bilmeyenler ne bilsin

Bir bulmaca gibisin
Beni aşıp kaçmayan
Bir tane sevgilimsin

Bana sevgilim diyen

Zorluğa güyüs geren
Desteğini çok veren
Bir tane sevgilimsin

Yıllardır cananımsın

Halimden anlayansın
Yanımda hep duransın
Bir tane sevgilimsin

Turgut İbiş

İLİM ERZURUM
Çevresini karlı dağlar çevirmiş
İllere yolun var ilim Erzurum
Yaz gelince çıkar çayır,çimeni
Yaylalar güzeli ilim Erzurum

Güzelliğin sana miras kalsa da

Tabyası dağında,kümbet ortada
Vardır medresesi kulesi yanda
Selçuklu,Osmanlı ilim Erzurum

Ülkem kurulurken önderlik etti

Mustafa Kemal'i bağrına bastı
Delege toplayıp kongre yaptı
Tarih tanığın dır ilim Erzurum

Havası soğuktur kışları beyaz

İnsanlar üşüyor havası ayaz
Mevsimin güzeli elbette ki yaz
Ünün yayılmıştır ilim Erzurum

Tabyalar burada tarih sahnesi

Burası Türklüğün şeref hanesi
Nene Hatun,şehrimizin annesi
Türklüğün şanıdır ilim Erzurum

Burada yetişti büyük insanlar

Hepsi de şerefli,şanlı adamlar
İlimde,sanat da çokça alanda
Vatan toprağıdır ilim Erzurum

Kış değince akla Erzurum gelir

Palandöken Dağı selamı verir
Kayak tesisi var turist getirir
Mavi beyaz renkli ilim Erzurum

Gönüllü buraya bir defa gelin

Koç lokantasında döneri yiyin
Üstüne kadayıf dolma isteyin
Lezzetler durağı ilim Erzurum

Turgut İbiş İzmir 16.01.2013


Hiç yorum yok: