2 Mayıs 2020 Cumartesi

ŞİİRLERİM 3

SEN OLSAN DA OLMASAN DA...
Aşıklara mevsim boldur,
Havam iyi zaman çoktur.
Gönlünü aşkınla doldur,
Aşık olmak güzel huydur.
Sen yanımda olmasan da
Ben yaşarım hayalimle.
Bahar aşkın depreştirir,
Gönlüne sevgi yerleşir.
Aşıklar dertten söyleşir,
Zaman gelmişse birleşir,
Rengi solsa solmasa da
Ben yaşarım hayalimle.
Bülbül vurulmuş güllere,
Zaten düşmüştür dillere
Aşk ateşi var her keste
Söylersin sevgin birine,
Aşık olsan olmasan da.
Ben yaşarım hayalimle.
Aşk demektir sevgi özü,
Zaman şimdi dinle sözü.
Yokuşların vardır düzü
Kör olur mu aşkın gözü?
Yol düz olsa olmasa da.
Ben yaşarım hayalimle
Aşk üç harfli bir kelime,
Dolansın her gün dilime.
Yaşarım yalnız halimde,
Zaten kızgınım kendime
Beni seven olmasan da
Ben yaşarım hayalimle.
Aşıkım ben başım döner,
Günü gelir aşkım söner.
Aşkı yaşatmaktır hüner,
Gelsin güzelim O dilber.
Aşık olsam olmasam da.
Ben yaşarım hayalimle.
Turgut İbiş
ATIŞMA ÇALIŞMASI
Düşünce birinin güzel gözünden
Dürüstlük olmalı kendi özünden
İnsanlar perişan oldu yüzünden
Düşenin dostları bulunmaz imiş.Turgut
Düşsen bile bir güzelin gözünden,
İnsan kaybeder mi kendi özünden,
Ayrılsak ta bir güzelin yüzünden,
Turgut gibi dostlar bulunmaz imiş.Çakıcı
Çoktandır çekerdim aşkın derdini
Anlatsam şimdiden kendi kendimi
Boynuma asmışım aşk kemendini
Sevdalar gönülden silinmez imiş. Turgut
Yıllarca çeksen de aşkın derdini
Güzel anlatmışsın kendi kendini
Sıksalar boynunda kıl kemendini,
Turgut'un sevdası silinmez imiş Çakıcı
Dağlarda avcılar keskin nişancı
Bizler dağcı olduk ava yabancı
Dostluğun timsali kardeş çakıcı
Doğruluk yolunu terk etmez imiş.Turgut İbiş
Her tarafı sarmış keskin nişancı,
Dağcılar olmuşuz ava yabancı,
Bu güzel sözlere Kurban Çakıcı
Can dostu Turgut'u bırakmaz imiş.Çakıcı
Turgut İbiş,dedi bugün bu kadar
Türküler söyledik bazı zamanlar
Dostlara dilerim güzel akşamlar
Gönülden duygular dökülür imiş Turgut
4 şubat 2017
ŞEHİTLER ÖLMEZ VATAN BÖLÜNMEZ.
İrade buyurdu böyle olmuştur,
Sınırdan içeri silah dolmuştur,
İllerde eşkıya pusu kurmuştur,
Tabutla şehitler bize gelmiştir.
İstikrar adına bayram yaptılar,
Yoluma,sokağa çukur kazdılar,
Şehitler gelmiyor diye yazdılar,
Tabutla şehitler bize gelmiştir.
Sınır kapısından terörist girdi,
Halkı topladılar bayram edildi,
Birazcık sessizlik yolu seçildi,
Tabutla şehitler bize gelmiştir.
Seçimler yapıldı terör durmadı,
Yöneten teröre hesap sormadı
Terör karşısında önlem almadı
Tabutla şehitler bize gelmiştir.
Patlamalar oldu insanlar öldü
Terörü yapanlar sevindi güldü
Terörün şiddeti artık göründü
Tabutla şehitler bize gelmiştir.
Turgut İbiş

BU YOLLAR...
"Beraber yürüdük biz bu yollarda
Beraber ıslandık çise yağmurda".
Beraber oturduk bizler toplumda
Beraber bulunduk mutluluklarda
Beraber uçmuştuk hava yolunda
Ortak olduk ordumuza kumpasta
Beraber girmiştik biz bu günaha
Kumpasla ordunun tüm sırlarına
İsmini duyurduk bütün dünyada
Ne nutuklar attık bu salonlarda
Her yerine sızdık devlet katında
Ne güzel oturduk o makamlarda
Olmuş bitmişlerin millet farkında
Halkı uyuşturdu bunlar masalla
El etek öperken herkes sırada
Arasan bulunmaz bebek firarda
Amerika Devleti onun yanında
Yapacak işleri yaymış zamana
Sizler devam edin gene feryada
Halkım unutmuyor bilgi kafada
Konuşup söylemiş duyunuz aha
Hesabı vermesi kalmış Allah'a!....
Turgut İbiş

BUGÜN EVDE KALDIM !...
Sabah uyandım şafakta
Dönüp dururum yatakta
Adalemde ağrım vardır
Hayalim gezer dağlarda.
Gözüm kaydı dosyalara
Oturdum masa başında
Gezmişim bütün dağları
Önceden vardım molaya
Hayaller zaten güzeldir
Dağlarım bana özeldir
Bugün evde kaldım ama
Zaten gönlüm sizlerledir
Dinlendim biraz yatakta
Fazla duramam ayakta
Hevesim gönülde saklı
Mümkün olursa haftaya
Sizden önce yürüyorum
Biraz hayal kuruyorum
Dostları çok yoruyorum
Olmaz rüya görüyorum
Pazar günü evde kaldım
Olmaz hayallere daldım
Anlamam niçin böyleyim
Çıkar yollar bulamadım
Hüzünlendim uzanırım
Hayal kurdum sıraladım
Biraz lügat parçaladım
Güzel sözler karaladım
Yürüyünüz dağda bugün
Yaşamayın sakın hüzün
Yürüyüş hitam bulunca
Sorunsuz evlere dönün
Turgut İbiş
DALINDA KIRMIZI ELMALAR
Üstlerine karlar yağmış
Elmalar dalında kalmış
Kırmızı elma çok güzel
İçlerinde bal saklanmış
Bu cinsimiz Amasya'dan
Elma dalda en hasından
Çok güzel görünüyorlar
Geçilmez ki havasından.
Sanki tornadan çıkmışlar
Bir güzel de olgundurlar
Yeşil,beyaz,kırmızı renk
Güzel ahenk sağlamışlar.
Turgut İbiş
CESARET...
Cesaret sahibi böyleymiş demek
Yaradan yaratmış verilmiş emek
Dünyamız aslında gizemli mekan
İmkansız değildir burayı görmek.
Sivrilmiş kayalar yükselmiş aya,
Dağcılar çıkmışlar sivri kayaya.
Oynarlar üstünde cambaz misali,
Üstünden düşersen gittin attaya.
Turgut İbiş
NE YAPSAM BİLMEM Kİ?
Dalında solarken akşamın gülü
Ufuktan çözülmüş güneşin tülü
Dinlerken kırlarda yanık bülbülü
İçmesem bir türlü içsem bir türlü.
Soframız kurulmuş rakımız ala,
Kadehler kaldırın şimdi havaya,
Masamda sıcaklar girsin hizaya,
İçmesem bir türlü içsem bir türlü.
Süslüdür şişeler güzel markası,
Üzümden yapılmış içkinin hası ,
Akşamdan kurulmuş rakı sofrası,
İçmesem bir türlü içsem bir türlü.
Rakıdan tüketen vatan kurtarır,
Ölçüyü kaçırmış durmaz anırır
Sarhoşluk olunca biraz bağırır,
İçmesem bir türlü içsem bir türlü.
Turgut İbiş
GÜNAYDIN
Uyanıp bakınca dağlarda duman,
Söylenir türkümüz tarlada yaman,
Sorunsuz yaşamak dilerim her an,
Dağlarda söylenir türkümüz bizim.
Günaydın sözümüz güzeldir inan
Yaşamak şartları olmuştur ziyan
Söylenen türküyü olmuşsa duyan
Sazlarla söylenir türkümüz bizim
Selamlaş kalkınca deki günaydın
Günümüz güneşli olmuştur aydın
Sabahla selamı rüşvet mi sandın
Neşeyle söylenir türkümüz bizim.
Günaydın dostlara uçan kuşlara
Uzaktan yakından dost olanlara
Söylenir türkümüz bütün dağlara
Makamlı söylenir türkümüz bizim.
Turgut İbiş
ANLAMAK İSTEYENE
Uyarmıştım uyanmadın
Dediğimi hiç duymadın
Çaban yoktur olanlarda
Doğru nedir anlamadın
Yalan söze ne diyorsun
Duyup inkâr ediyorsun
Her sorunu çözmek için
Toplantıya gelmiyorsun
Esastan sorunlar ortak
Olmamalı boş oturmak
Sorumlu ol uzak durma
Haklı isen olma korkak
Gece uzun zaman dardır
Öğrendiğim bana kârdır
Gecemde güzellik olsun
Boş duranlar zarardadır.
Turgut İbiş 29.01.2017 00.40 İzmir
GELİN DAĞI..
Yatarım zirvenin uç noktasında.
Dağımız gelindir güzel aslında.
Yamacı ormanlı yürü parkurda
Zorlanır gidenler dik yokuşunda.
Çağırdı gidelim tam zamanında
Karlan sın zirvesi Şubat ayında
Patika düzgündür yol ayarında
Zorlanır gidenler dik yokuşunda.
Turgut İbiş
KARDELEN...
Delmiş karı bize gelmiş,
Dağlar biraz neşelenmiş.
Kardelenler açmış kırda,
Tüm tabiat güzelleşmiş.
Geçen yıllardan bugüne,
Selam verdim kardelene,
Mustafa Şıvka gönderdi,
Gerçek dostluk şerefine.
Yaşamlar sağlıklı olsun,
Gönüllere sevinç dolsun.
Kıştan sonra bahar gelir,
Çiçeğimiz bizde dursun.
Turgut İbiş
GÜLDÜRMÜYORLAR..
Güzellikle geçmiş hayat şahane
Yaşarım hayatı bulmam bahane
Kafamda düşünce olmuş virane
Bana düşüncemi sordurmuyorlar
Yaşamak uğruna çalışıp durdum
Aklıma uyacak hayaller kurdum
Çalışıp sonunda burada durdum
İstediğin zaman durdurmuyorlar
Ülkemde gezmişken büyük illeri
Yaşamak biraz da insan hüneri
Bahçenizde açan beyaz gülleri
Yolayım diyorum yoldurmuyorlar
Güldürmüyor beni garip hayatım
Bağırırsam fazla çıkar feryadım
Birikmiş dertlerim sana anlattım
İnsanı zamansız güldürmüyorlar.
Turgut İbiş
DURUMUN ÖZETİ
Asgari ücret büyüyor
Alım gücümüz düşüyor
Borsa zaten yükseliyor
Çalışanlar düşünüyor
Altın ve döviz zıplıyor
Lira değer kaybediyor
Çarşı pazar el yakıyor
Halkımız fakirleşiyor
Üretim hiç yapılmıyor
İthalat yapmak artıyor
Vaziyet böyle olunca
Devletimiz borçlanıyor
Kalkınma tavan yapıyor
İşsiz güçsüz çoğalıyor
Enflasyon düşük çıkmış
Halkımız biraz şaşıyor
Hizmetleri zamlanıyor
Halkımız isyan ediyor
İşsizlik tavan yapıyor
Yönetenler aldırmıyor
Hükumet çalıştım diyor
Meydanlarda bağırıyor
Bu işte tuhaflık vardır
Türk Milleti inanmıyor
Turgut İbiş
GİDER....
Kanmayın dünyanın şatafatına
Bakarsın aniden yok olur gider
Binmiş sen yoksulun topal atına
Aniden tökezler düşer de gider
Sırası gelmişken öğüt vereyim
Aklın kullanana neler diyeyim
Çiçekli bahçeden gülü dereyim
Gülleri sevenler alıp da gider
Günümüz esaslı yalaka devri
Menfaat yutturur ağıyla zehri
İçirdin yüzsüze kocaman nehri
Yüzü kızarmadan içip de gider
Yalanla hırsızdan yana olanlar
Büyük kasalara dolar koyanlar
Yoksulun hakkını yiyen arsızlar
Dört kollu kayığa binip de gider.
Turgut İbiş
DAĞLARIN EFENDİSİ
Cesaret var böylesinde
Kayalık dağ bölgesinde
Güven duyar kendisine
Korkusuzluk gözlerinde
Yatmış kayalık bölgede
Yiyecek ot var önünde
Ona kimse yaklaşamaz
Kendini görür güvende.
Turgut İbiş
DEDEM VE NİNEM...
Anlatırım zaman yetmez
Okumakla kitap bitmez
Kişiler Dedemle Ninem,
Hayali gözümden gitmez.
Dostlar onlar okuttular,
Her zorlukta korudular
İyi günleri göremeden,
Onlar hemen yok oldular.
İçimden solmaz yüzleri
Ben çok severim sizleri.
Cennettedir hep yeriniz,
Turgut ibiş
OY UĞRUNA...
Hırsızlık yapmayan kişi kalmadı.
Hırsızlık yapıp da doyan olmadı.
Yolsuzlukla yollar,bulunur olmuş,
Sağırlar duydu da gene duymadı.
Doğru olan insan haramı yer mi?
Yetimin hakkına gözün diker mi?
Halkı kandırdınız hep avuttunuz,
Bu milleti kandırmaya değer mi?
Turgut İbiş
YÜCE ATATÜRK...
Ülkeni kurmaya çok emek verdin
Bütün düşmanların akılla yendin
Liderler içinde müstesna sendin
En büyük lidersin yüce ATATÜRK
Hediye etmiştin bu cumhuriyeti
Halkına bahşettin sen hürriyeti.
Gördüler sende ki kutsal niyeti
Dillere destan sın yüce ATATÜRK
Yıktılar eserin dolmaz ki yerin
Elden gidiyor bak cumhuriyetin
Şu an perişandır senin milletin
Gelmez senin gibi lider ATATÜRK
Yaptığın emeğin yoktan sayıldı
Limanlar,bankalar hibe yapıldı
Tümden yapıtların talan edildi.
Türk'e lider oldu yüce ATATÜRK
Turgut İbiş
TEKRAR SEÇİM
Bozuktur temeller,çürüktür yapı,
Hırsızlarda yoktur insan ahlakı.
Fakir,fukara halk üzüntü çeker,
Haram para,rüşvet onların hakkı.
Söylenen bu sözler,aynıyla vaki,
Bu millet unutkan bildim vallahi.
Hırsızlar toplumla alay ederler,
Sandıktan çalmışlar oyları yani.
Başkanlık seçimi tekrar yapıldı
İstanbul oy verdi fark çok açıldı
Olmamış bu defa tekrar sayıldı
Haksız vaziyeti seçmen yutmadı
Turgut İbiş
SAHTEKAR!...
Yalanın talanın doğrusu olmaz,
İyilik düşünen zaten bulunmaz,
Sahtekar olanın aslı sorulmaz,
Soruştur yetkili sahtekar çıkar.
Arkadaş hırsızı kimse göremez,
Doğrular aslında hilekar olmaz,
Yakaya güzellik yapıştır durmaz,
Doğruyu ararsın sahtekar çıkar.
Turgut İbiş
KAMER GENÇ'İN ARDINDAN...
Yıllarca siyaset sahnesi gördün
Haksızı mecliste tarihe gömdün
Bizlerle ağladın bizlerle güldün
Bizlerin gönlüne tahtı sen kurdun.
Yattığın mekanın nurlarla dolsun,
Adını sevmeyen Allah'tan bulsun,
Elveda yaparak gitti yurdundan,
Ağlayanın çoktur senin ardından,
Siyaset ustası düzgün insandın,
Doğruluk dediğin kendi şanından.
Yattığın mekanın nurlarla dolsun,
Adını sevmeyen Allah'tan bulsun,,
İsminiz aydınlık soy adın Genç'tir,
Yaptığın hizmetin mecliste tektir,
Siyaset demişler çirkef meslektir,
Memleket Tunceli öksüz kalmıştır.
Yattığın mekanın nurlarla dolsun,
Adını sevmeyen Allah'tan bulsun,
Turgut İbiş

Hiç yorum yok: