3 Mayıs 2020 Pazar

ŞİİRLERİM 4

KISASA KISAS,
Kandırmak caizdir böylelerini,
Dünyayı satıyor kolla kendini,
Pazarlar ahreti hocanın fendi,
Dolandır hilebaz böyle milleti.
Ahlaksız çoğaldı iman kudurur,
Kötülük yapanlar belasın bulur,
Nihayet onu da üzen bulunur,
Dolandır hilebaz böyle milleti.
Turgut İbiş
DİLEKLER;
Güzel bir hayatı yaşamak demek,
Yaşarken onurlu hayat sürdürmek,
Fakirin,yoksulun hakkın yememek,
Doğruluk,dürüstlük farkını bilmek,
Arındım,duruldum şimdi yoruldum.
Hayatın içinde vardım kayboldum.
Maksadım aslında bir insan olmak,
Yapılan işlerden pişman olmamak,
Huzurlu ortamlar bulup eyleşmek,
Vaktimiz gelince sorunsuz gitmek,
Arındım,duruldum şimdi yoruldum.
Hayatın içinde vardım kayboldum.
Sonunda giderken yol bulabilmek,
Bozulmuş düzenden hak alabilmek
Gidenin peşinden rahmet dilemek,
Yaşanmış hayattan haz alabilmem
Arındım,duruldum şimdi yoruldum.
Hayatın içinde vardım kayboldum.
Turgut İbiş
Damlacık içinde gördüm resmini,
Unuttum mekanın sordum ismini,
Doğada hayatın buldum kendini,
Damlada sallanıp duran doğamız.
KİMLER AYDIN
Nutuklar söylenir kimse tutamaz,
Yaptığın hapları kimse yutamaz,
Yüzsüze sövseniz gene utanmaz,
Kimlere aydındır demek gerekir?
Okuyup yazmakla aydın olunmaz,
Aydınlık kafada olmazsa durmaz,
Aydınlık ortamda kara bulunmaz,
Kimlere aydındır demek gerekir?
Birleşmiş aydınlar kendi safında,
Aydınlar taraftar bulmuş aslında,
Şüphesiz dekanlar aydın avında,
Kimlere aydındır demek gerekir?
Turgut İbiş
DAĞLARA DOĞRU
Akortlar bozuldu düzen tutmuyor,
Bağları bozulmuş üzüm vermiyor,
Bağırsa,haykırsa nefes yetmiyor,
Gidelim dostlarım dağlara doğru.
Hırsızla,yoksulun yüzü gülmüyor,
Aslında kimsenin karnı doymuyor,
Yalvarıp,yakardım gene olmuyor,
Gidelim dostlarım dağlara doğru.
Gündemi tutturdun neye yarar ki,
Hesapsız konuşma bize zarar ki
Özensiz yaşama uygun olmaz ki
Gidelim dostlarım dağlara doğru.
Turgut İbiş
GÜZEL KÖYÜM TORTUMKALE
Kuzey güney çevrili dağ
Doğusuna gelir Bozdağ
Çay kenarı meyveli bağ
Güzel köyüm Tortumkale.
Yazın başka kışın başka
Köylüler gelmiştir aşka
İsmin yazdık dağa taşa
Güzel köyüm Tortumkale.
Her yaz çıkarız yaylaya
Fayda sağlar insanlara
Hazırlık tamamdır kışa
Güzel köyüm Tortumkale.
Köyümüzde güzellik çok
Bir noksanı ormanı yok
Köy halkının gözleri tok
Güzel köyüm Tortumkale.
Turgut İbiş
İZMİR KÖRFEZ VAPURLARI.
Varyantta oturdum havası serin,
Vapurlar körfezde yolcu taşıyor.
Seyrine doyulmaz bu gibi yerin
Vapurlar körfezde yolcu taşıyor.
Vapurlar giderken rota üstünde,
Vapurun dümeni kaptan emrinde.
Yükseğe çıkarak görünüz sizde,
Vapurlar körfezde yolcu taşıyor.
Alınca yolcuyu kalkar limandan,
Bostanlı,Göztepe gider Konak'dan,
Alsancak,Bayraklı gider kıyıdan,
Vapurlar körfezde yolcu taşıyor.
Vapurun peşinden koşan martılar,
Muhakkak onların derdi kursaklar,
Buradan dostlara güzel akşamlar,
Vapurlar körfezde yolcu taşıyor.
Turgut İbiş
DURUM BÖYLEDİR...
Zamansız kaldırma kesilir başın,
Yanında bulunmaz yoldaşın eşin,
Ağzından sökülür damağın dişin,
Yurdumun durumu şimdi böyledir.
Muhalif olduysan konuşmaz dilin,
Vücudun dağlanır,düzelmez belin
Malınız mülkünüz hayalde senin,
Yurdumun durumu şimdi böyledir.
Özgürce yaşamak hayal vatanda,
Düzenler kurarsın belki kafanda,
Vatanda özgürlük vardır anlama,
Yurdumun durumu şimdi böyledir.
Baskıdan kimseler yazamaz oldu,
Taraflı yandaşlar makamın buldu,
Medyanın köşesi yandaş la doldu,
Yurdumun durumu şimdi böyledir.
Devletin varlığın yandaşlar yedi,
Doğruluk ülkemde artık hayaldi,
Vasıfsız şahıslar makama geldi,
Yurdumun durumu şimdi böyledir.
Örümcek ağların germiş bir kere,
Doğrudan kaçınma kapılma şer're,
Gelecek günlerde bulunsun çare,
Yurdumun durumu şimdi böyledir.
Turgut İbiş 26.10.2015 İzmir 20.56
ATIM...
Yelesi dağılmış bakın havaya,
Atım söylesene,ne oldu sana
Alaca kostümün sırtına giydin
Bütün puanları üstünde topla.
Yaradanım,övüp yaratmış seni,
Yeleni,kuyruğu hem de enseni.
Rengin zaten güzellerin güzeli,
Severim burada inan ben seni.
Turgut İbiş
ARDIÇ AĞACI
Kalmadı dağlarda ardıç ağacı,
Ararım dağlarda bulamıyorum.
Ardıçla doluydu dağın yamacı
Ararım dağlarda bulamıyorum.
Duruşu görkemli kendisi asil,
Ardıçla ısındı kocaman nesil,
Arama kalmadı yoktur velhasıl,
Ararım dağlarda bulamıyorum.
Gabardıç ağacın gölgesi koyu,
Dibine çobanlar sürer koyunu
Kavalın sesinden alır uykuyu
Ararım dağlarda bulamıyorum.
Turgut İbiş
ANEMONLAR...
İzmir'de meşhurdur lale çiçeği,
Kırlarda açmışlar işte renkleri.
Doğaya insanın sevgisi vardır,
Çiçekler içinde yaşar gençleri.
Açmıştır çiçekler bahar geliyor,
Dağları,ovayı bunlar süslüyor.
Renginiz bizlere heves veriyor,
Yaşama sevincim,böyle artıyor.
Turgut İbiş
BİZE NE FAYDA ?...
Başımız yüksekte beyin firarda
Fazla akıllılar çoktur yurdumda
Duygu aramayın böyle kullarda
Kiralık kullardan bize ne fayda?...
Okudu anlamaz duyar dinlemez
Yorumlar yapamaz olanı görmez
Olaylar hakkında bilgi edinmez
Okumuş cahilden bize ne fayda?...
Sözlerim doğrudur kinaye değil
Yurdun sorununa birazcık eğil
Ellerin sözüne vermeyin meyil
Güdülen akıldan bize ne fayda?...
Özgür birey lazım bu çağımızda
Mutlu olup gezsin sokaklarında
Türkler ilerlesin bütün dallarda
Geri kalmışlıktan bize ne fayda?...
Dillerde türkümüz ellerde sazdır
Ellere öykünmek zaten zarardır
Giymeyin urbalar bedene dardır
Kusurlu düzenden bize ne fayda?...
Turgut İbiş
ÇARESİ VAR MI ?...
Besin bozulmasın diye tuzlarlar
Verimsiz meyveye aşı yaparlar
Düzgün kişilere saygı duyarlar
Kokuşan tuzlanın çaresi var mı?...
Bu halde ne etsem bilemiyorum
Karanlıktır yolum göremiyorum
Kimselere bir şey diyemiyorum
Sorarım derdimin çaresi var mı?...
Ufkumuz karardı ışık görünmez
Sonumuz nicedir kimse bilemez
Dağlanmış acılar asla silinmez
Birikmiş sorunun çaresi var mı?...
Sokakta kimsenin yüzü gülmüyor
Sebebin bilmeyen ahkam kesiyor
Geride yapacak bir şey kalmıyor
Sorunsuz yaşamın çaresi var mı?...
Ortada ki mevzu uymaz zamana
Gönülden bağlıyız bizler kanuna
Her şeyim koşulsuz feda vatana
Kaçıp kurtulmanın çaresi var mı?...
Turgut İbiş
NASIL YERLİ HANİ YERLİ...
Besinimiz dış ülkeden
Kimdir yerli hani milli
Milliyetçi hiç olmadın
Kimdir yerli hani milli
Şimdi neler üretirsin
Üretmeden tüketirsin
Ülkelere borçlanırsın
Kimdir yerli hani milli
Gıdalar hep dışarıdan
Üretimin o tohumdan
Millet bıktı olanlardan
Kimdir yerli hani milli
Bütün malların kotalı
Siyaset mutlak hatalı
Çarşı pazarda dolarlı
Kimdir yerli hani milli
Turgut İbiş
YÜRÜYÜŞ VAR YAMANLARA
Yamanlara yağınca kar
Ormanında güzellik var
Kış ayında hüküm sürer
Ülke sathında soğuklar
Sormadan İzmir'e gelir
Güneş vurur hemen erir
Çıkınız yüksek dağlara
Yaparsınız güzel seyir
Sis kaplamış Yamanları
Özledik biz çoktan karı
Yağsın gürlesin dereler
Doldursun tüm barajları
Kar yağar inceden ince
Sevindim yağış görünce
Seyrederek zevk alınız
Eğlenin siz gönlünüzce.
Yürüyüş var yamanlara
Tedbir gerek soğuklara
Sağlam giysi eldivenler
Yardımcı biz dağcılara
Turgut İbiş
GÖRÜNEN KÖY
Hırsıza soysuza kol kanat gerin
Yandaş kimselere ne ister verin
Hukuksuz bu işler senin eserin
Sonunda cehennem olacak yerin
Kuralsızlık kural olmuş ülkemde
Dertlerin kimseye anlatamazsın
Hukuksuz yaşarsan ülkem içinde
Toplumu huzurlu hiç kılamazsın
Turgut İbiş
YIKAMAZLAR Kİ...
Silmek ister adın bütün ülkeden
Seni gönlümüzden atamazlar ki
Ayrılmış oldular bilimden fenden
Kurdun cumhuriyet yıkamazlar ki
Yaptığın hizmetin ortada varken
Dünya milletleri saygı duyarken
Yani bu dünyada önder liderken
Asla gönlümüzden silemezler ki
Bayramların ismi nedir bilmezler
Bayramlarımıza değer vermezler
Allah,razı olsun onlar demezler
Atam,gönlümüzden silemezler ki
Turgut İbiş
ATATÜRK'Ü ANMA GENÇLİK VE SPOR BAYRAMININ 101. YIL DÖNÜMÜ KUTLU OLSUN
Turgut İbiş
SARI ÇİÇEK.
Sarı çiçek yürek koca kayada
Çiçekler sevilir bizim dağlarda
Sarı,yeşil,beyaz açar yollarda
Kalbimi süsleyen sarı çiçekler
Oyuğunda çiçek olup gelişmiş
Çiçeğim kayada iyi beslenmiş.
Dağları çiçekler nasıl bezemiş
Kalbimi süsleyen sarı çiçekler.
Çiçeğin adı:Draba imeretica
Turgut İbiş
ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
Eskiden kurulmuştur milletimin meclisi
Meclisi temsil eder ülkemiz de herkesi
Dünyaya haykırıldı bağımsızlık hevesi
Çocuklara kalmıştır meclisi yüceltmesi
Kocaman asır geçti azalmadı sevgimiz
Doğuştan bağımlıyız özgürlüğü severiz
Asırlar geçsin varsın duracak eserimiz
Yurdumu koruyacak kahraman askerimiz
Eşsiz ulusu muzdur bugüne sevgi katan
Kültür medeniyettir çağdaş bilgi anlatan
Bayramı kutlasınlar ülkemizde çocuklar
Çocuğa değer verdi yüce eşsiz komutan
Kutlayın bu bayramı yurdumuzda özgürce
Bağımsız özgürlüğün gerçek değeri yüce
Bu günü unutmayın sizler de büyüğünce
Kutluyorum bayramı yaşayın gönlünüzce
Turgut İbiş
BİZİM PAZARCILAR
Pazarcılık yapacaksın
Mallar alıp satacaksın
Üstüne kâr koyacaksın
Hilebaz olmayacaksın

Olursa kazancın kutsal
Yaptığın iş olsun yasal
Pazarlarda denetim yok
Bana anlatmayın masal
Tezgaha el süremezsin
Elinle mal seçemezsin
Ne verdiyse aldın götür
Evde çürük seçeceksin
Fiyat etiket koymazlar
Kural kanuna uymazlar
Müşteriye pek kurnazlar
Hile hurdaya doymazlar.
Turgut İbiş
BOZUK DÜZEN
Yurdumuzu soyuyorlar
Her bir yerin oyuyorlar
Utanmayıp gülüyorlar
Zilsiz güzel oynuyorlar
Yeyip içenler de aynı
Alıp kaçanlar da aynı
Her tür hile yapıyorlar
Ne bulsalar satıyorlar
Hırsız varsa aklıyorlar
Yalancıktan ağlıyorlar
Hile yapanlar da aynı
Yara açanlar da aynı
Yetim hakkını bilmezler
Hırsızları hiç görmezler
Kültür sanat istemezler
Acep niçin gelişmezler
Hırsızlık yapan da aynı
Maldan götüren de aynı
Turgut İbiş
ANILARDA KALANLAR
Gözünde yoktur değerim
Görsem yüzüne söylerim
Sevgin saygın hak getire
Susup kalmayı yeğlerim
Silmiş sin beni gönülden
Alfaben de ki harflerden
Yaktın beni can evimden
Çıktın benim hayalimden
Mutluluk elbette hakkım
Geçti güzel zamanlarım
Hızlıca geçer yaşamım
Zaten şimdi yabancıyım
Konu malum lal dır dilim
Nerededir benim gülüm
Söyleyecek sözüm vardı
Gerçeğe kavuşmaz elim
Turgut İbiş
AYDINLIK GELECEĞE..
Kolay değilmiş anlatmak
Sap samanı karıştırmak
Olanlara bakmak varken
Olur mu geçmişe dalmak
Kurallı tartışma yapmak
Ölçüyü hiç kaçırmamak
Halka uygarlık getirmez
Küflü defter karıştırmak
Kurulmuştur cumhuriyet
Razı olmuş bütün millet
Özgürlükler tüm topluma
Ekilmesin kin ve nefret
Hükumetler gelir geçer
Toplum sevilmeyi bekler
Ortada bir durum vardır
Zahmeti halkımız çeker
Bu toplum gitmesin geri
Ata'm koymuş hedefleri
Görevler var üstünüzde
Unutmayın Türk gençleri.
Turgut İbiş
TADIMIZ BOZULDU
Tadımız bozuldu sorgula neden
Sorunlar yüzünden biçare kaldık
Hapisten korkuyor her lafı eden
Utanmaz bir düzen içinde kaldık
Dünyaya nam saldı korku tüneli
Sebebi bilinmez günlere kaldık
Aşmak ister iken bunca engeli
Hesapsız kitapsız yalana kaldık
Umutlar bağladık hayale daldık
Yüce yaradanım ne güne kaldık
Ülkeye güzellik gelecek sandık
Düşünüp taşınıp çaresiz kaldık
Turgut İbiş
SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİ
Düşmanlar yurdumu işgal ettiler
Şehitler bağrında bil Sarıkamış
Sayılar muhtelif donup öldüler
Şehitler bağrında bil Sarıkamış
Ülkemin şehidi senin bağrında
Sessizce yatarlar karın altında
Acılar bitmedi bunca zamanda
Şehitler bağrında bil Sarıkamış
Allahu Ekber'de dağlarım şahit
Zamansız verildi binlerce şehit
Ülkemiz yakmıştır sizlere ağıt
Şehitler bağrında bil Sarıkamış
Turgut İbiş
DÜŞÜNÜN HELE
Yoksulluk sıkıyor boğazımızı
Hırsızlar çalmıştır mallarımızı
Güvendik bizleri yönetenlere
Kırdın güvendiğim dallarımızı
Açmıyor soldurdun güllerimizi
Düşünüp sormadın hallerimizi
Sıkıntı içinde günler geçerken
Susturdun konuşan dillerimizi.
Gözleri doymadı paraya mala
Halkını kandırdın dinle imanla
Elinde Kuran'ı gösterip durdun
Kapattın büsbütün yollarımızı
Nafaka peşinde koşarız bizler
Derdi anlamıyor bu yönetenler
Çaresiz olunca bizler tükendik
Kader güldürmedi hiç birimizi
Turgut İbiş
KONYA ALTI SAHİLİ
Sabahın güneşi doğar doğudan
Seyrini severim Konya altından.
Sabahtan denizim çarşaf gibidir,
Güneşin sıcağı gelsin ardından.
Kaldırım taşların çok güzel durur,
Denizden dalgalar kordona vurur.
Karşımda renklerin sıra olmuşlar,
Güzelden anlayan hemen vurulur.
Turgut İbiş
FELEK...
Feleğin kendisi görünmez alem,
Elinde düşmüyor yazıyor kalem,
Ağlarım sızlarım nerede gül em,
Kocaman dünyayı,dar etti bana.
Mutluluk istedin vermedi sana,
Söylenmiş sözleri gitti yabana,
Kıymettir nasihat duyan kulağa,
Felekten nasihat kâr etti bana.
Birinden emirler almak istemem
Sevdiğim birine karşı gelemem,
Sevgiye saygıya hayır diyemem,
Yurduma sevdayı yar etti bana.
Turgut İbiş

HAKKIMIZ HELAL DEĞİLDİR...
Türkiye'nin huzurunu bozanlar
Sizlere hakkımız helal değildir
Hakkımızda kara yazı yazanlar
Sizlere hakkımız helal değildir
İnsanlar üstüne korku salanlar
Yolların altına bomba koyanlar
Yerleşim yerinde tünel kazanlar
Sizlere hakkımız helal değildir
Kardeş kavgasını körükleyenler
Avrupalı dostlar yardım edenler
Yurdu bölmek için silah verenler
Sizlere hakkımız helal değildir
Canımıza yetti bitsin bu savaş
Beraber birlikte olalım kardeş
Terörü menfaat bilenler kalleş
Sizlere hakkımız helal değildir
Yıllarca ülkemiz tehdit altında
Birlik olmalıyız vatan sathında
Parasal desteği sağlar Avrupa
Sizlere hakkımız helal değildir
Turgut İbiş
KATİL AMERİKA...
Savaşmadan girdi öz vatanıma
Türklüğün düşmanı bu Amerika
Özgürlük gelecek diyor inanma
İslam'a düşmandır bu Amerika
Gittiği her yerde kanlı savaşlar
Onun ordusunda üstün silahlar
Durmadan dağıtır yeşil dolarlar
Dünya'nın düşmanı bu Amerika
Birleşip beraber dur karşısına
İnanma durmayan gözü yaşına
Bu nasıl insanlık Allah aşkına
İnsanlık düşmanı bu Amerika
Kimyasal silahlar sayısız füze
Muhakkak gelmeli bu ülke dize
Bunları düşünüp anlattım size
Özgürlüğe düşman bu Amerika
Turgut İbiş
TREN GELİR HOŞ GELİR
Trenler demirden yolda
Yolcusu var vagonunda
Duman kaplar her yeri
Yaşıyoruz bu dünyada
Trende duman kalmadı,
Yolcularda hal kalmadı.
Trenler de modernleşti,
Eskiye rağbet kalmadı.
Çuf çuf ederek giderdi,
Biraz ağır seyrederdi.
Yolda gider düdük çalar,
Her durakta da beklerdi.
Vagonda var satıcılar,
Vagon doludur alanlar.
Eski yaşantı böyleydi,
Yaşandı gerçek acılar.
Turgut İbiş İzmir 08.01.2014
ÖRÜMCEK.
Hilesiz örmüştür bütün ağları,
Ölçülü ayarlar hem mesafeyi.
Ağını örermiş bizim örümcek
Ördüğü ağ onun yaşam alanı.
Ördüğü ağları dirençli yapar,
Görevi bitirmiş pusuya yatar.
İşinin patronu çok maharetli
Ağına düşeni hemen yakalar.
Turgut İbiş



Hiç yorum yok: