3 Mayıs 2020 Pazar

ŞİİRLERİM 8


HAKİKAT BİLDİĞİM YOLU GİDERİM...
Cemaatten tarikat ten bana ne
Hakikat bildiğim yolda giderim
Kimseler elimi öpsün diyemem
Hakikat bildiğim yolda giderim
Güzeli severim çirkini almam
Güzeli bilirim yanlışa sapmam
Bir şeyi tartınca hileyi yapmam
Hakikat bildiğim yolda giderim
Doğruluk esastan ibadet bence
Sende doğruları yaşa gönlünce
Sapılan yolları yanlış görünce
Hakikat bildiğim yolda giderim
Turgut İbiş
KÖTÜ GÜNLER
Sanki geldik yaban ele
Düşünülen gelmez dile
Herkes bunu bile bile
Kalmışız kötü günlere
Haberleşme sıfırlanmış
Yönetenler sinirlenmiş
Olup biten bilinmemiş
Kaldık biz yaslı günlere
Dağılsın kötü bulutlar
Yeşersin yeni umutlar
Umutlu olunuz dostlar
Kalmışız zalim günlere,
Haberler alınmış elden
Dualarım düşmez dilden
Memleket gidiyor elden
Kalmışız zorlu günlere.
Turgut İbiş
OLMAK İSTEMEM!...
Kadere boynumuz kıldan incedir,
Sevdiğim dostların keyfi nicedir,
Sevginin yokluğu bir işkencedir,
Sevgisiz olarak ölmek istemem.
Hayatta neleri umduk ne bulduk,
Kıvançta kederde beraber olduk,
Sonbahar gazeli olduk savrulduk,
Baharım kışlara dönsün istemem.
Söylerim sözümü sakınmam asla,
Boğazım kesseler keskin makasla,
Günlerim geçmesin kederle yasla,
Ülkemde huzursuz olmak istemem.
Turgut İbiş
GÜZEL YILLARIM
Yıllarım geçiyor haber vermeden,
Bülbülüm öterim vakit gelmeden,
Başkası ağlarken,bizler gülmeden,
Sormadan geçiyor güzel yıllarım.
Geçiyor günümüz zaman doldurur,
Olumsuz olaylar saçım yoldurur,
Dallarda açmamış gülüm soldurur,
Sormadan geçiyor güzel yıllarım.
Zamana sorarsan kendi halinde,
Zalimlik,kötülük vardır kalbinde,
Zamanla hesaplaş günün birinde,
Sormadan geçiyor güzel yıllarım.
Yıllara geçmiyor sözümüz bizim,
Yoruldum nihayet ağrıyor dizim,
Vaktimiz tamamdır artıyor sızım,
Sormadan geçiyor güzel yıllarım.
Mutluluk dilerim bütün Dünyaya,
Minnettar olmuşum geçen yıllara,
Selamı gönderdim eski canana,
Sormadan geçiyor güzel yıllarım.
Turgut İbiş
HABERİN OLSUN!...
Temeli çürükse yıkar sevdayı,
Dinlemez günleri haftayı ayı,
Sevgiler tükenir anlat hatayı,
Üzülmek nafile haberin olsun.
Yüklemiş sevdayı sırtına ağır,
Sevdalı birine bağır ha bağır,
Sevenin kulağı olmuştur sağır,
Bilinmez sebebi haberin olsun.
Direndin olmadı sustun olmadı
Umulan dağların karı yağmadı
Bahçenin gülleri gene solmadı
Kopacak fırtına haberin olsun
Sevdalı aşıklar konuşmaz asla,
Zamanı geçirmez elbette yasla,
Sevmeyi sürdürür bitmez inatla,
Derinden bağırır haberin olsun.
Turgut İbiş
KAZ DAĞINDA SONBAHAR
Yeşil tondan kırmızıya,
Doğamız benzer halıya.
Sonbahar ve güzelliği,
Manzara uygun sarıya.
Ayak bassan sanki halı,
Ağaç dökmüş yaprakları.
Anemonun yeşil yaprak,
Çok güzeldir kaz dağları.
Borusundan akan pınar,
Size soğuk sular sunar.
Sarı,kırmızı yapraklar,
Güzellikten bilen anlar.
Yaz dönerse sonbahara,
Bakın Kanlıca mantara!.
Bu mantarı bulmak için,
Koşun gidin Kaz Dağına.
Sonbaharda tonlar sarı,
Doğamın güzel zamanı
Güzün sonu kış geliyor,
Sizlere renkler harmanı.
Turgut İbiş
GÜZEL İZMİR'İM.
Geliyor sonbahar İzmir şehrine
Bağlanır yapraklar zülfün teline,
Karşılar Sonbahar beni güllerle,
Gururum,sevdiğim güzel İzmir'im.
Demirli gemiler durur körfezde,
Uzaktan gelmişler yükleri sade,
İlimiz güzeldir yağmurlu günde,
Gururum,sevdiğim güzel İzmir'im.
Günümüz bitiyor akşam vaktinde,
Bulutlar toplanmış nemi üstünde,
Yağmurda yaşanır İzmir seninle,
Gururum,sevdiğim güzel İzmir'im.
Mevsimler değişti günler geride,
Yüklenmiş gemisi durur denizde,
Poyrazlar esiyor meltem yerine,
Gururum,sevdiğim güzel İzmir'im.
Turgut İbiş
SEVERSİN ELBET
Fırtınam kudurup eserse yeller
Zamansız açarsa kokulu güller
Türküler,şakıyıp konuşur diller
Coşkulu türküler söylenir elbet.
Hayalin dumanı toz pembe olur,
Hayali kurmayan nasıl yol bulur,
Yeşermez dalların yaprağı kurur,
Birikmiş sorunlar çözülür elbet.
Sevecen birinden ayrı kaldıysan,
Aldanıp sevgine boşa kandıysan,
Zamana uyarak hayal kurduysan,
Sevdiğin yanında bulursun elbet.
Bunları düşündüm azıcık yazdım,
Hesaba vurursam toplamda azdım,
Sevgilim gelmedi sonunda kızdım,
Gelmemiş sevdiğim gelecek elbet.
Turgut İbiş
İSTANBUL BOĞAZ KÖPRÜSÜ
Işıklı köprüden geçersen eğer,
İstanbul,nazenin övgüye değer.
Boğazın yanında vardır Sarıyer,
Dünyanın merkezi güzel İstanbul.
İstanbul merkezdir asırlar boyu,
Marmara,Adalar Altın boynuzu,
Ortaköy,Sirkeci ve Saray burnu,
Dünyanın merkezi güzel İstanbul.
Turgut İbiş
DAĞLAR YOLLAR
Orman dolu dağlar,yollar,
Hayalimde canlananlar,
Yağmur,karlı yağış yağar,
Sağlam ıslananlar anlar.
Dağlarda özgürse insan,
Her an rahat olur kafan,
Yağmur yağınca ıslanan,
Dağlarda gezenler anlar.
Karışmaz ki sana dağlar,
Her bir tarafta ormanlar,
Düzgün patikadır yollar,
Her gün yürüyenler anlar.
Turgut İbiş
KAN DÖKÜLMESİN!...
İnsanlık uyumaz böyle zamanda,
Terörist dolmuştur sınır boyunda,
Suçsuzlar ölüyor suçlu yanında,
Durdurun terörü kan dökülmesin!...
Bombalar patlıyor canım yanıyor,
Yurdumda çocuklar yetim kalıyor,
Kurşunlar kimseye adres sormuyor,
Durdurun terörü kan dökülmesin!...
Bombalar patlarsa barış olamaz,
Yollara,köprüye tuzak konamaz,
Terörist devlete hesap soramaz,
Durdurun terörü kan dökülmesin!...
Terörist bodruma yığınak yapmış,
Kendisi aslında haklı kandırmış,
Hedefi zamanla özerk kalmakmış,
Durdurun terörü kan dökülmesin!...
Turgut İbiş
BARIŞA DAİR
Bal demekle ağız tatlanmaz,
Barış demekle barış gelmez,
Yazık ki yalanlar tükenmez,
Korkmadan barışı bekleriz
Kan,gözyaşı,zulüm bitmeden,
Silahlar tezelden düşmeden,
Sorunlar ortadan gitmeden,
Korkmadan barışı bekleriz
Doğruluktan asla sapmadan,
Zalimlik,zorbalık kalmadan,
Tekrardan çatışma olmadan,
Korkmadan barışı bekleriz
Turgut İbiş
YASAKLI BAYRAMLAR...
Savaşlarla kurduk Cumhuriyeti,
O zaman tatmışız biz hürriyeti,
Kınayalım bu yasak zihniyeti,
Yasaklı bayramlar istemiyoruz.
Törenli bayramlar yasak edildi,
Bu zamanda yeni günler belirdi,
Kuşkusuz bu işte sona gelindi,
Yasaklı bayramlar istemiyoruz..
Yasaklar olmasın önemli günler,
Geçmişi yaşatmak istiyor hüner,
Bu zihniyeti halk tarihe gömer,
Yasaklı bayramlar istemiyoruz.,
İbiş'im söylerim kendi özümden,
Şiir yazdım Aydıner'in yüzünden,
Kararlıyım dönemedim sözümden,
Yasaklı bayramlar istemiyoruz.,
Turgut İbiş
EŞSİZ ATATÜRK.
Millet seni dinlemedi
Nasihat de kâr etmedi.
Güzel günleri görmedi.
Nasihatler kâr etmedi.
Gene geldi kara günler,
Nerede müspet ilimler
Pusudan ölüyor gençler.
Nasihatler kâr etmedi
Bizler dönmeliyiz öze
Önceden söyledin bize,
Diktatör yaramaz size.
Nasihatler kâr etmedi
Dediklerin doğru çıktı,
Bozuk düzen bizi yıktı
Duyan olanlardan bıktı
Nasihatler kâr etmedi
Turgut İbiş
YAŞASIN ON DOKUZ MAYIS
Savaş sonunda yastayız
Yaşasın on dokuz mayıs
Atam senle en baştayız
Kutlayın on dokuz mayıs
Kırmışız tüm zincirleri
Yurttan atmışız piçleri
Türkiye'nin öz gençleri
Sevinin on dokuz mayıs
Milli günler yasaklandı
Bayrağımız dilde kaldı
Törenleri savsaklandı
Onurlu on dokuz mayıs
Kurdun bize cumhuriyet
Bağışladın sen hürriyet
Unutmaz hiç seni millet
Gururlu on dokuz mayıs
Turgut İbiş
YASTAYIZ!...
Matem tuttuk,yaşım aktı,
Terör gene canlar yaktı.
Gencecik insanlar ölmüş
Terörist uzaktan baktı.
Yapmış yanına kâr kaldı,
Sorun derin son bulmadı.
Asker,polis şehit olmuş,
Terör yapanlar duymadı.
Anam ağlamasın dediler,
Fırıldak gibi döndüler.
Ülkemde olanlar oldu,
Halkı güzelce böldüler.
Turgut İbiş
TERÖR DURMALI YURDUMDA!...
Yanan orman,ölen bizim insanlar,
Canın kıymetini sevenler anlar.
Terörü yapanın hiç mi suçu yok?
Gün gelir utanır orman yakanlar.
Ölen gider geri gelmez bir daha,
Terör durmalı bu güzel yurdumda.
Kesildi nefesim çıkmıyor sesim,
Terör belasından artıyor yasım.
Güzeldir yurdumuz herkese yeter,
Teröre lanetler yağdır Allah'ım.
Ölen gider geri gelmez bir daha,
Terör durmalıdır güzel yurdumda.
Terör,ölüm çözüm olmaz ülkede,
Terör coştu ülkenin her yerinde
Terör böyle devam ederse yazık,
Sonuç çıkmaz hayatlar tehlikede.
Ölen gider geri gelmez bir daha,
Terör durmalı bu güzel yurdumda..
Terör sardı yurdum oldu perişan,
Acep var mıdır çıkarlar sağlayan?
Bir yerlerden emir almış gibiler,
Vatan için vardır elbet ağlayan.
Ölen gider geri gelmez bir daha,
Terör durmalı bu güzel yurdumda..
Ölüm sebep değil,sorunu çözmez,
Şehit olan ölmez vatan bölünmez.
Bugün ateş vardır her yanımızda,
Ateş yanarken benzinle gidilmez.
Ölen gider geri gelmez bir daha,
Terörist kalmasın güzel yurdumda.
Turgut İbiş
SURUÇ'DA TERÖR...
Tutuldu otuz gün oruç,
Terörle uyandı Suruç.
Terör belasını yenmek,
Anadolu halkına borç.
Terör İnsanlığın suçu,
Asla olmaz şucu bucu.
Artık ölümler olmasın,
Kandır terörün sonucu.
Din adına olmaz terör,
Dinimizi bilmeyen kör
İşid halka korku salar,
Uymayanın işi çok zor.
Bayramı yeni kutladık,
Güzel günleri yaşadık.
Teröre çok ölü verdik,
Terör acısından bıktık.
Ölüm yakışmaz canlara
Ateş düşmüş her ocağa
Allah çabuk ceza versin,
Suruç'da tuzak kurana.
Turgut İbiş
ŞİİRLİ TÜRKÜLÜ GÜNLER...
Günün ışıkları birden solarken,
Çimler üzerinde akşam olurken,
Gökteki yıldızlar bize yanarken,
Çimler üzerinde türkü söyleriz.
Hem türkü söylenir şiir okunur,
Türkü sesi duyan gelir oturur,
Şiir varsa yorgunluk unutulur,
Çimler üzerinde türkü söyleriz,
Aşık çalar sazı bizde söyleriz,
Türkülerle yurdumuzu gezeriz,
Kırık hava,uzun hava dinleriz,
Çimler üzerinde türkü söyleriz,
Bizler unutmadık türkü vereni,
Pir sultan Abdalı Aşık Veysel'i,
Çarşamba gecesi türkü günleri,
Çimler üzerinde türkü söyleriz.
Gündoğdu İzmirlilerin meydanı
Türküyle şiirle doldur zamanı
Gece bitmiş gelenlerin tamamı
Çimler üzerinde türkü söyleriz.
Turgut İbiş
HUZURLU YAŞAMAK GÜZELDİR!.....
Can cananı bulur çeşme başında,
Soframızı kurduk can dostlarımla,
Zevki tattım yediğim her lokmada,
Huzurlu ortamda yemek güzeldir.
Çok huzur var,ister isen ormanda,
Huzur kelebeğin dağda her yanda,
Huzursuz olunmaz elbet doğada,
Doğanın içinde yaşam güzeldir.
Adamışım kendimi ben dağlara
Dağlarda güvendin arkadaşlara
Benim buradan dileğim dostlara
Doğada huzurlu gezmek güzeldir
Huzuru bulmaya emekler gerek,
Huzurlu ortama sevgi vererek,
Huzurun da olmasını istemek,
Huzuru arayıp bulmak güzeldir.
Huzuru başka yerde hiç arama,
Kabahat atma hiç başkalarına,
Derdini anlat sen anlayanlara,
Meseleyi güzel çözmek güzeldir.
Kalmadı ülkede huzur ve düzen,
İşsizler ordusu sokakta gezen,
Halkımız perişan bu beni üzen,
İşsize iş bulmak daha güzeldir.
Hedefimiz güzel yaşam ülkemde,
Huzuru buldum ben türkülerinde,
Rahat yaşam olsun bu ülkemizde,
Ülkemde huzurlu olmak güzeldir.
Turgut İbiş
YOL VER BİZE HASAN DAĞI..
İzmir'den çıkmışız yola
Dostlar geliyoruz sana
Sen bize kolaylık sağla
Yol ver bize Hasan Dağı
Sisler dumanlar başında,
Heybetli durur karşımda.
Çoktandır durur düşümde,
Yol ver bize Hasan Dağı.
Yamaca kurduk biz çadır
Buralar güzel yayladır
İsterim hayli zamandır
Yol ver bize Hasan Dağı.
Altımızda mat var döşek,
Vardır çok anıran eşek.
Bütün anlattığım gerçek,
Yol ver bize Hasan Dağı.
Sabah erken çıktık yola,
Güzel bir tırmanış ola.
Yokuş yollar düz yapıla,
Yol ver bize Hasan Dağı.
Zirvesinde sis ve duman
Yağmur ve doludur yağan
Kokar çiçek buram buram
Yol ver bize Hasan Dağı.
Hasan dağı zirve yaman,
Saat sekiz zirve tamam.
Tamam çıktık zirvedeyiz
Çok teşekkür sana Ağam,
.
Turgut İbiş
ALİ İSMAİL KORKMAZ'A...
Adınız İsmail,soy adın Korkmaz
Seni de öldürdü cahil ve yobaz.
Ölüm yıl dönümün gelerek çattı,
Epey yıllar geçti kalem oynamaz.
Kimselerin ahı kimsede kalmaz,
Yapan yaptığından asla utanmaz.
Hukukun içinde hesap versinler,
Cezasız katiller zaten uslanmaz.
Turgut İbiş
KIRIK KALP...
Kırık kalbe,yama olmaz
Kalbin sesleri duyulmaz
Kalbin aynası bozulmuş
Kalbimiz asla yapışmaz..
Kalp ağrısı dayanılmaz
Sesini kimseler duymaz
İnsanların hepsi nankör
Kırmış kalbi,çare bulmaz
Turgut İbiş
ÖZLERİM..
Güzellik görünce açtım gözlerim.
Dilimden dökülür güzel sözlerim.
Güzel seni hep kalbimde gizlerim.
Çoktandır görmedim seni özlerim.
Güzel gördüğümde açılsın içim,
Seni seviyorum bu benim suçum.
Sana uzak kaldım sevgine açım,
Çoktandır sevmedim seni özlerim.
Bilemem hayal mi yoksa düşte mi?
İlkbahar yazda mı,yoksa kışta mı?
Yemeğim yiyemem sorun dişte mi?
Uzun bir zamandır seni özlerim.
İbiş'im saygıda kusur eylemem.
Nerelerde kaldın,söyle de gelem.
Kabahatim var mı nereden bilem?
Sensiz yatamadım,seni özlerim.
T.İbiş
MİNİK OĞLAK.
Minik oğlak,güzel oğlak
Tüyleri renkli ve parlak,
Nasıl çıktın sen oraya?
İner şimdi zıplayarak.
Boğazında küpesi var,
Bacağında beyazı var.
Ağacın rengine uygun,
Bu oğlağın cilvesi var.
Turgut İbiş
SENİ SEVİYORUM!...
Seni sevdim diyemedim bir kere,
Seviyorum dersin sen sevenlere
Paylaşınca güzelleşir sevgiler.
Sevginin ölçüsü olmaz bizlere
Belki bugün düşer elbet kısmete,
Böyle olmak mutlak yeter hasrete.
Seviyorum diyeceğim gün yakın,
Kısmetim yakındır benim elbette.
Turgut İbiş
ANNEME..
Doğmuşum doğalı epey yıl oldu,
Kendi annemi hiç göremedim ki.
Yavrular anneye hep koşuyorlar,
Bir defa anneme koşamadım ki.

Bütün yavruların annesi vardır,

Ben ise hiç anne tanımadım ki.
Annesizlik elbetteki çok zordur,
Öz anneme anne diyemedim ki.

Anneciğim öldü öksüz kalmışım,

Başkası yanında rezil olmuşum.
Anne diye dağda,bayırda gezdim.
Dağda da yüzünü göremedim ki.

Gönül isterdi ki annem olsaydı

Benim içimde de sevgi dolsaydı
Anneyle,babayla yuvam olsaydı
Çok istedim amma kuramadım ki

Anneler gününde gelmiş çiçekler,

Hayat devam eder işte gerçekler.
Anneler bugünde çocuğun bekler,
Anneme hiç çiçek veremedim ki

Annelerin günü hep kutlu olsun,

Annelerimiz her gün mutlu olsun,
Herkes annesinin gününü kutlar,
Günün kutlu olsun diyemedim ki.
Turgut İbiş
ANNELERE
Annesiz geçiyor günler,
Yaşadım bunca seneler
Annelerin günü gelmiş
Hepsine kırmızı güller
Dileğim tüm annelere
Sevgi girsin gönüllere.
Dostluk içinde yaşayın,
Yer olmasın hüzünlere.
Turgut İbiş
YARIM AY...
Yapıldı bir seçim önüm karanlık,
Görünmüyor gelecekte aydınlık,
Halkımızda var bir umursamazlık,
Koşun canlar derde çare olalım.
Millet koymuş sizi temsil katına,
Hiç gereği yoktur yalan atmaya,
Halkın dertlerine çare bulmaya,
Size sordum derde Çare olalım.
Koşun canlar derde çare olalım.
Ay karanlık bize ışık vermiyor,
Yarısı kaybolmuş geri gelmiyor,
Particiler ne yaptığın bilmiyor,
Koşun canlar derde çare olalım.
Yarısı görünmüş ardı bilinmez,
Yolumuzdan asla geri gelinmez,
Böylelikle derde çare kılınmaz,
Koşun canlar derde çare olalım.
Turgut İbiş
BAHAR GELDİ.
Çiçeklendi gene dallar,
Yakında geliyor bahar.
Çiçeğinde meyve olsun,
Onları yesin çocuklar.
Her yeri çiçek kokusu,
Süslendi yeşil dokusu.
Günlerim güzel ısındı,
Kalmadı kışın korkusu.
Açar çiçek dere çağlar,
Kırlarda kuzular oynar.
İlkbahara doyum olmaz,
Oynasın bizim çocuklar.
Turgut İbiş
HIRSIZ BUNLAR...
Hırsız deyip suçlananlar,
Meclisler de aklananlar,
Köşe,bucak saklananlar,
Nursuz bunlar arsız bunlar,
Çok şerefsiz hırsız bunlar.
Sakın kanma sen bunlara,
Haram yeyip doyma yana
Sazdan,sözden almayana
Nursuz bunlar arsız bunlar
Çok şerefsiz hırsız bunlar
Hırsız başı Zarrab Ağa
Ün yaymıştır her bir yana
Böylesi gelmez Dünya'ya
Nursuz bunlar arsız bunlar
Çok şerefsiz hırsız bunlar
Turgut İbiş
TERS LALE (AĞLAYAN GELİN)
Gelinler tacında,güzel elinde,
Laleler açarlar vakti gelende
Dillere destandır elin dilinde,
Ağlayan gelinim kendi halinde.
İlkbahar da açar,Ağlayan gelin,
Baharda gelişir böyledir halin,
Acaba boynunu niçin bükersin?...
Ne güzel konuşur şirindir dilin.
Sarı ve kırmızı aslan parçası,
Gelinler çeyizi süslü bohçası.
Dağları süslemiş güzel laleler
İsterim solmasın lale goncası.
Turgut İbiş

ANNEME VE ANNELERE
Anneciğim güzel annem
Göremedim seni annem
Anne özel günün gelmiş
Armağanım sana annem
Annem seni bilmiyorum
Çoktan beri bekliyorum
Anne özel günün gelmiş
Sana rahmet diliyorum
Bütün anneler güzeldir
Anne kutsal nazenindir
Anne özel günün gelmiş
Gül anneme hediyemdir
Turgut İbiş

Hiç yorum yok: