3 Mayıs 2020 Pazar

ŞİİRLERİM 6

KUTULAR
Kutular bulduk kazara,
Haksızlık çıktı pazara.
Babası,oğlu bulmuşlar,
Bakması düştü bizlere.
Her işinde bereket var,
Kutular dolmuş paralar.
Parayı kolay saymaya,
Yapmış yeni numaralar.
Bu durum çıktı ortaya,
Göz altı ve yakalama.
Sonuç buraya gelince,
Hakim yaptı tutuklama.
Baktı böyle olmayacak,
Çok kişili baş yanacak.
Kısaca çözüm bulundu,
Kanunlarla oynanacak.
Turgut İbiş
BENİM KIŞIM...
Kış girmişe hayatıma
Lütfen bakın etrafıma
Kış hayatı güzel geçer
Kar yağınca yollarıma
İşte budur benim kışım
Kışın zorda olmaz işim
Karı kışı çok severdim
Benim asil memleketim
Güneş zamanı doğuyor
Orman ayakta duruyor
Gök yüzünün yıldızları
Güzel günü muştuluyor.
Turgut İbiş
RÜŞVET VE HIRSIZLIK
Polisler çalışmış çeteyi buldu
Çeteler suç üstü yakalandılar.
Suçlanan şahıslar aklanır oldu
Çeteyi bulanlar sürgün oldular.
Çete üyeleri meğer masummuş
Rüşvetçi parayı kutuya koymuş
Şimdi aklamanın tam zamanıdır
Suçluluk polisin üstüne kalmış
Doğruyu göremem arama yoktur
Hırsızlık ararsan burada çoktur
Yolsuzluk yapanlar baş tacı oldu
Gördüğüm olaya karnımız toktur
Turgut İbiş
GÖR HALİMİZİ...
Halkımız alıştı bu yoksulluğa
Mecbur bıraktılar el açtırmaya.
Alışmış,kudurmuş beter oluyor,
Bağımlılık yaptı vatandaşlara.
Bağımlı olanlar görmez hırsızı,
Halkını soyanı, çok uğursuzu.
Onursuzluk meslek edinir oldu,
Halkımız gidişe olmuştur razı.
Olmuş olanları kimse aşamaz
Onurlu olanlar böyle yaşamaz.
Adaletli toplum olmazsa şayet
Bizim milletimiz hiç akıllanmaz.
Zenginin malları fakir yorarmış,
Bu sözü bizlere dedem bırakmış.
Toplum akıllıdır güzel düşünsün
Bakınız gariban kuyruğa girmiş?
Turgut İbiş
ORDUMUZ YEMEĞİ YİYEMEZ OLDU.
Ordumuz yaralı perişan halde
Kendi yemeğini yapamaz oldu
Ordunun yemeği artık özelde
Kendi yemeğini yapamaz oldu
Verilen yemekten zehirlendiler
Güzel sığır diye at yedirmişler
Mutfağa hileyi sokanlar kimler
Ordum yemeğini yiyemez oldu
İnceledi savcı belge kayboldu
Ordunun içine kumpasçı doldu
Hapiste subayın yüzleri soldu
Ordumuz görevi yapamaz oldu
Önceden orduda fırınlar vardı
Ekmeği,yemeği asker yapardı
Yapılmış işlerde hile olmazdı
Sağlıklı yemeği yiyemez oldu.
Turgut İbiş
BAYRAĞIM..
.
Al bayrağım feda etmem bir şeye,
Severim bayrağı,bırakamam yere.
Taşırım sırtımda vermem piçlere
Bırakamam asla soysuz kimseye.
Bayrağım çantanın şanlı süsüdür,
Türklerin doğuştan bir ülküsüdür.
Bayrağım esasen bana şan verir,
Bayraklar ülkemin öz türküsüdür
Bayraklar taşırken bizler dağlara
İstemem döneyim geçen çağlara.
Sözümü dinleyen anlasın,duysun
Veremem bayrağı o düşmanlara.
Turgut İbiş.
HOCA EFENDİ...
Acılı konuşma sana yakışmaz,
Sakalından utan hoca efendi.
Cem evine sen,dilini uzatma,
Sakalından utan hoca efendi.
Cemaat'inle bir düzen kurdun,
Cemaatini camilerde soydun.
Her türlü kılığa devamlı girdin,
Sakalından utan hoca efendi.
Doğru ol,sana molla desinler
Dinleyen senden akıl alsınlar
Seni tanıdığına utanmasınlar
Sakalından utan hoca efendi.
Allah'ım kafana akıllar versin,
Cübbeli kendi fikriyle kalsın,
İbiş'in sesine az kulak versin,
Sakalından utan hoca efendi.
Turgut İbiş
YENİ HAVA ALANIMIZ
Felaket misali yağmur yağınca
Uçaklar buraya iner mi bilmem.
Eşi ve benzeri bulunmaz liman
Uçaklar buraya iner mi bilmem.
Dağları oydular toprak attılar
Ormanı kestiler çorba kaptılar
Hava alanı ve liman yaptılar
Uçaklar buraya iner mi bilmem.
Yandaşlar yaptılar böyle alanı
Sözlerimin yoktur asla yalanı
Bakarak izleyin gerçek talanı
Buraya Uçaklar iner mi bilmem.
Limana uçaklar inip kalkacak
Pilotlar kayıkla yardım alacak
Yolcu karşılama nasıl olacak
Uçaklar buraya iner mi bilmem.
Arkadaş kavuştuk büyük alana
Taptığımız alan benzer limana
Gemiler demirler baş tarafına
Buraya uçaklar iner mi bilmem
Turgut İbiş
LEYLEKLER
Leylekler burayı mekan belledi,
Dostlar ne olacak halimiz bizim.
Gene kış kapıya dayandı geldi,
Gidecek yolumuz uzundur bizim.
Leylekler asildir siyah ve beyaz,
Yoluma çıkmadı göremedim yaz.
Küçümseyip bizi,bilmeyin haylaz
Gidecek yolumuz uzundur bizim.
Nöbet tutuyoruz bizler böyleyiz,
Burayı bekleriz göçer haldeyiz
Bu yüzden ayakta hazır bekleriz
Gidecek yolumuz uzundur bizim.
Turgut İbiş

HUZUR NEREDE?...
Konuştun açılım güzel olacak
Kimsenin anası ağlamayacak
Terörün yerine huzur kalacak
Adama sorarlar huzur nerede?..
Huzuru ararken belayı bulduk
Şehidi görünce perişan olduk
Acılı anayla yandık kavrulduk
Cevabı söyleyin huzur nerede?..
Bazı sorularda cevap bulunmaz
Terörün yaptığı yanına kalmaz
Böyle günahkara af asla olmaz
Söylesin hükumet huzur nerede?..
Şehitler yurdumun her tarafına
Katlandık çekeriz onun uğruna
Ezelden bağlıyız güzel vatana
Doğruyu söylesin huzur nerede?..
Turgut İbiş 17.12.2016 İzmir.19.54
BAŞIMIZ SAĞ OLSUN TÜRKİYE'M
Selam olsun eş ve dosta
Bugün de Kayseri yasta
Teröristte düşünmek yok
Ruhları olmuştur hasta.
Dostum dediğin devletler
Terör yapanla beraberler
Bizimle dost görünürken
Açıktan destek verirler
Bombalar müttefiklerden
Cephaneler aynı yerden
daha da çok çeker miyiz
Kendi dost bildiğimizden.
Gün gelir terör de durur?..
Milletim de vardır gurur
Yurtta terör estir sen de
Gün gelir kökünüz kurur.
Turgut İbiş 17.12.2016 İzmir 11.15
KİRAZLAR
İnanması zordur fotoğraf gerçek,
Yakında olsaydı kirazdan yesek,
Yüksek yaylaların güzel meyvesi
Gönlümüz istiyor yerinde görmek.
Yağınca dağlara karlar beyazlar,
Karlar yağdı dağa dalda kirazlar.
Sonbahar kirazlar dalında güzel,
Rakımı yüksekte güzel yaylalar.
Yemeklik değildir seyirlik bunlar.
Kirazı görenler renginden anlar.
Fotoğraf yoruma gerek bırakmaz,
Kirazlar hayalde geçti zamanlar.
Turgut İbiş
ERZURUM'A KAR YAĞINCA
Allah,vermiş Erzurum'a karını
Fakirler düşünür elbet yarını
Erzurumlu çeker ayaz kahrını
Karı özlemişti güzel Erzurum.
Palandöken yıktı kara kaşını
Sis kapladı Ejder zirve başını
Görün Erzurum'un kara kışını
Karı özlemişti güzel Erzurum.
Turgut İbiş 16.12.2016 İzmir
PAPATYALAR..
İlkbahar gelince bizim burada
Güzellik çoğalır papatyalarda
Şimdilik kış ayı havamız soğuk
Bekleyin açarlar mayıs ayında.
Böyle papatyalar olsun isterim
Olmazsa olan bir yere giderim
Çiçekler açmışsa evet severim
Beklerim açsınlar mayıs ayında
Turgut İbiş
OKUL YILLARI...
Karavanayla yemekler
Kepçeyle bölüşecekler
Kişi başı çeyrek ekmek
Kupayla çay içecekler
Kuru pilav baş tacımız
İhsan ustaydı aşçımız
Baklavayı burda yedik
Yemekler can ilacımız
Ispanak var ışık söner
Kapuskaya kaşık döner
Arada lambamız gider
Yönetimde vardır hüner
Sütü iç marşal yardımı
Cuma da tatlı bayramı
Yıl başında birer hindi
Herkes olurdu hayranı
Altmış'da girdim okula
Alışkındık biz yokluğa
Dayanıklı elbisem yok
Nasıl dayandık soğuğa
Çalışarak emek verdik
Bizler bugünlere geldik
Nihayet öğretmen olup
Vatan sathına dağıldık
Turgut İbiş
TURNALAR..
Güle güle gidin turnam,
Gerçek sıcak dünyalara
Yolunuz hep açık olsun,
Bakın yeni yer bulmaya.
Turnalar yüksekte uçar,
Çok uzak diyara kaçar.
Uçarken çok yorulurlar
Sıcak diyarlar bulurlar.
Kuşun kanatların beyaz,
Şimdi geceler çok ayaz.
Kışın sıcak yerde geçsin
Yurdumuza gelin her yaz.
Turgut İbiş
BİLEN SÖYLESİN...
Kahpe terör pusu kurar her yana
Terörist besleyen kasteder cana
Terörden menfaat uman kullarda
Merhamet olur mu bilen söylesin...
Terörden kurtulmak elbette şarttır
Önlem alınmazsa daha berbattır
Bu yurdun sahibi şüphesiz halktır
Yurda karşı olan çıksın söylesin...
Eşkıya dağlardan inmiş şehirde
Pusuyu kuruyor şimdi her yerde
Terörle savaşmak polis askerde
Kusursuz çözümü bilen söylesin...
Kökten çözülecek demekle olmaz
İnsan öldürmekle ülke kurulmaz
Bombayı patlatan insan sayılmaz
Bunlara kim ne der bilen söylesin…
Turgut İbiş
DOST OLAMAYIZ...
Alemi hizaya sokan devletler
Niyetler ortada dost olamayız
Silahlar üreten hain milletler
Niyetler ortada dost olamayız
Parça lime oldu yatar şehitler
Teröriste ortak olmuş gafiller
Terör silahına mermi verenler
Niyetler ortada dost olamayız
Üstün akıl olmuş düzeni kuran
Günahsız olanı kahpece vuran
Barış olacakmış Kimdir inanan
Niyetler ortada dost olamayız
Turgut İbiş
GÖK KUŞAĞI...
Koca dağ üstünün bulutu renkli
Gök kuşağı oldu güneşin rengi.
Yağmurun sonunda oluyor belli
Doğamız tutturmuş şimdi ahengi
Suyun damlasında ışığın dansı
Havada duruyor suyun damlası
Hava düzelip de güneş doğunca
O zaman kaybolur güneş halkası
Dağın çevresinde var parçalı kar
Elbette kış sonu gelecek bahar
Baharın sonunda yaz mevsimidir
Yaz gelince tatil yapsın insanlar
Turgut İbiş
BAVUL...
Kumpas,hile şebekesi,
Karanlık işler yürütür.
Yer altında çalışır da,
Sahte belgeler üretir.
Teknik elbet gelişmiştir,
Sahte işler baş tacıdır.
Düzme belge,hilecilik
Tertipçi zatın harcıdır.
Bulursun gizliden tanık,
Toplumu kökten götürür.
Soysuz tanığın sözleri,
Bütün toplumu bitirir.
Savaş yeniden başlıyor,
Eski savaşa benzemez.
Ne kadar gizleseniz de,
Gidenler geriye gelmez.
Turgut İbiş
BOZUK HAVA..
Bulutlar toplanıp hava bozmuşsa
Aniden toprağa yağış yağmışsa
Yağış durup hava sakin olmuşsa,
Sıcak Güneş,olsam doğa bilirim.
Yağış yağmıyorsa kötüdür halim?
Aniden yükselir benim efkarım?
Olumsuz havalar olmaz olsunlar
Gökte bulut olup yağmak isterim.
Turgut İbiş
FIRILDAK
Ekranda durup konuşan
Tükürüp hemen yalayan
Konuşmaya bakarsanız
Mübarek sanki çağlayan.
Esip bağır haykır gürle
Şimdi gelmişiz bugüne
Partisi yedekte bekler
Güvenilmez böylesine
Konuşması tam ibretlik
Hep söyledi biz dinledik
Eğer yerseniz şimdilik
Bu yıl çıktı bu döneklik.
Esas muhalefet sendin
Kendi halkına güvendin
Nasıl döndü anlamadık
En sonunda dize geldin.
Yaptıkların unutmayız
Halkız sana inanmayız
Gördük yaptığın işleri
Yalanlara biz kanmayız
Turgut İbiş
TORTUM KALE
YONCALIK TAN MANZARALAR
Harap olmuştur surları
Yaprak döken ağaçları
Çok yukarı uzanmışlar
Çok uzundur kavakları
Güzeldir bu manzaralar
Göç edip gitmiş insanlar
Yaz gelince şenlenecek
Gelecekmiş yazlıkçılar
Köyde mektep kapatıldı
Köy yolu asfalt kaplandı
Köyümüz ıssız kalmıştır
Geçmiş aniden canlandı
Tarihten gelen armağan
Yoktur kültürü koruyan
Korunsun kültür mirası
Kalmadı değer anlayan
Turgut İbiş
BENİM ANADOLU'M GÜZEL VATANIM
Sobalar kuruldu güzel vatanda
Ege'miz,Akdeniz bahar tadında,
Kötülük barınmaz senin adında,
Benim Anadolu'm güzel vatanım.
Kar'ı gördü doğu kapanmış yollar,
Hemen tatil olmuş bütün okullar,
Bazı bölgelere yağar yağmurlar,
Benim Anadolu'm güzel vatanım.
Yağmurlar yağınca çıktı yeşiller,
Tarlaya buğdayı saçmış çiftçiler,
Dalından toplanır şimdi zeytinler,
Benim Anadolu'm güzel vatanım.
Mevsimler değişir yaşanır zaman,
Hazırlık yapmışsa mutludur insan,
Sıcacık sobamız dertlere derman,
Benim Anadolu'm güzel vatanım.
Turgut İbiş
TÜRK,KADINLARI BUGÜNKÜ ÖZGÜRLÜKLERİNİ ATATÜRK'E,BORÇLUDUR
Ülkemde kadınlar özgür olmalı
Kadın her alanda hakkın almalı
Kadınlar toplumun gülü kalmalı
Kadın ve erkekli toplum güzeldir.
Fabrika,tarlalar kadınsız olmaz
Kadınsız evlere bereket dolmaz
Kadınlar aslında çiçektir solmaz
Kadın ve erkekli toplum güzeldir.
Seçilme hakkıydı Atatürk verdi
Güçlüğe zorluğa göğsünü gerdi
Seçimde kadını muhtar seçtirdi
Kadın ve erkekli toplum güzeldir.
Turgut İbiş
TORTUMKALE
Çok güzel bahar gelende
Benim köyüm Tortumkale
Çok oturdum bahçesinde
Benim köyüm tortumkale
Her yan çiçek Nisan ayı
Coşkun akar Tortum çayı
Tüm halk seviyor burayı
Benim köyüm Tortumkale
Köyde güzel hayat vardır
Çay kenarı bahçe bağdır
Gitmedim epey zamandır
Benim köyüm Tortumkale
Turgut İbiş
AYDER MANZARASI..
Bayıldım bu manzaraya,
Hoş görünen ormanlara.
Renkli vadisi karşımda
Selam olsun dostlarıma.
Yükseğini sisler kaplar
Ormanda renkli ağaçlar
Manzarası çok güzeldir
Vadilerden çok su akar
Doğa rengiyle işlenmiş,
Tabiat güzel süslenmiş.
Rize'nin Ayder yaylası,
Doğamız çok harikaymış.
Turgut İbiş
ADALET..
Adalet neresinde bu güzel dünyamızın
Halkasını bozdular uyurken rüyamızın
Adaleti kaybettik biz görmeden ansızın
Gelmeyen adalete çoktan beri yanarım
Halka var üstümüzde bizim için açılmış
Güneşin yedi rengi her tarafa saçılmış
Yağışı durdurunuz güneşim açacakmış
Olmayan adaletle halkım uğraşacakmış
Turgut İbiş
ADANA'DA YURT YANGINI
Gecem oldu kara gece
Yangın sözde iki hece
Adana'da yurt yangını
Oldu olumsuz bilmece
Sorgulanır bu ölümler
Olağandır bu zulümler
Yandı gitti bu bebeler
Ağlamasın hiç anneler.
Ülkemizi boğdu yasa
Hiç kimseler ağlamasa
Sorumluya ceza yağsa
Yürekleri dağlanmasa.
Turgut İbiş
GELMEYEN DEMOKRASİ..
Yirmi birinci yüz yıl başındayız,
Demokrasi bekle belki gelecek!,,
Cemaat,tarikat şeyhler var iken
Demokrasi bekle belki gelecek!..
Yıllarca emekler verdik biz ona,
Birey olma,yurttaş olmak adına.
Bekleyip nihayet gelmişiz sona,
Demokrasi bekle belki gelecek!..
Emelin devrimse hayallerin boş
Vatanı hainden korumak ne hoş
Devlete kömürle,biraz yağa koş
Demokrasi bekle belki gelecek!..
Hak falan ararsan devletin copu
Dayak yemiş millet kodeste topu
Halkıma verilmiş amansız korku
Demokrasi bekle belki gelecek!..
Turgut İbiş
AĞAÇ VE KAYA...
Kökler parçalar kayayı,
Dinlemez beyi paşayı
Ağacın kökü olmazsa,
Beceremez yaşamayı
Ağaç yerden su arıyor
Kaya demez parçalıyor.
Yaşamak ister burada
Ağaç kendin kanıtlıyor
Toprak ağacı besliyor
Ağaç ondan su istiyor
Yaşamaya devam eder,
Dağda yeşil çoğalıyor?
Turgut İbiş
SONBAHAR RENKLERİ
Doğamız rengini kendi boyuyor,
Rengini görenler hayran kalıyor.
Sonbahar gelince böyle oluyor,
Süslenir doğamız güz aylarında.
Sonbahar gelince hava soğuyor,
Soğuyan havalar hasta ediyor,
Hayvanlar soğuğa tedbir alıyor,
Üşütür insanlar güz aylarında.
Tabiat süslenir güzel mevsimde,
Solumak isterim her nefesimde,
Fotoğraf çekilmiş doğa içinde,
Yaşamak isterim güz aylarında.
Turgut İbiş
ZAMANE
Günlerdir biliyorsun ülkemde olanları,
Zaman birlik zamanı unutma yapılanı.
Kapatırlar kapıyı beklersin gelenleri,
Birazcık düşünmeli arkada kalanları.
Yanımızda hainler kalmışız karanlıkta
Kötülük yapılıyor alenen her mekanda
Adalet mi ararsın görünmüyor yakında
Günümüz aydınlanır güneşimiz ufukta.
Zaman bizden hızlıdır görün olacakları
Hesaplıca davranın yakmayın ocakları
Pişmanlık faydasızdır işi tamamladınız
Sayenizde boş kaldı ananın kucakları
Turgut İbiş
ÖZLEDİM.
Yeşillik kaplamış bizim doğayı,
Havamız bulutlu yağış özledim.
Doğada istemem seni yormayı
Gonca gibi kokan yari özledim.
Epeyce zamandır özledim seni
Burada yüz üstü bıraktın beni
Aklımız başıma gelmiştir yeni
Dağlara çıkarak seni gözledim .
Sonbaharda çiçek gibi açarsın,
Çevremize güzel koku saçarsın.
Beni seviyorsun niye kaçarsın?..
Uzak yere kaçma seni özledim.
Turgut İbiş 27.11.2012
SAVAŞ CİNAYET DEMEKTİR.
Savaş barbarca niyettir,
Savaş cinayet demektir.
Savaş gerçek felakettir,
Savaş cinayet demektir.
Böyle hesapsız gidişin,
Durumu kötü yurttaşın,
Savaşmak değildir işin,
Savak cinayet demektir.
Savaş afet kıyım,yıkım,
Savaşla olmaz kazanım,
Garip olan vatandaşım,
Savaş cinayet demektir.
Savaş onulmaz cinayet,
Savaş istemez bu millet,
Durumu kurtar hükumet,
Savaş cinayet demektir.
Yurtta ve cihanda barış
Savaş nasıl bir anlayış
Beklerim olsun haykırış
Savaş cinayet demektir.
Turgut İbiş
GELMEDİ CANAN !..
Yaşadım sevdayı nasıl anlatsam,
Bekledim epeyce gelmedi Canan
Tükendi umudum böyle kalamam,
Bekledim epeyce gelmedi Canan.
Sevda çekenlerin durumu yaman,
Sevdayı çekerken oldum perişan,
Herkesin sevdası başında duman,
Bekledim epeyce gelmedi Canan.
Göz kaş işaretler yaptın uzaktan
Bekledim yollarda oldum perişan,
Bulunur dediler bulunmaz derman,
Bekledim epeyce gelmedi Canan.
Turgut İbiş
ELA GÖZLER..
Elaydı gözlerin çapkın bakardı
Gizlenip kendisi yeniden baktı
Sevimli gözlerin süzerken beni
Çapkın bakışların beni de yaktı
Gizliden açıktan ona bakardım
Niye ateş bastı ben anlamadım
Beni ısıtacak kimsem de yoktu
Ateş sebebini ben bulamadım
Kurduğum hayalim rüyada çıktı
Çok heves etmiştim canımı sıktı
Hayalin güzeldir bitmesin dedim
Uyanınca birden şimşekler çaktı
Turgut İbiş
FIRTINA EKENLER BİÇERLER RÜZGÂR...
İthalat yapanlar yapıyorlar kâr
Fırtına ekersen biçersin rüzgâr
Yurdumda çiftçiler ediyor zarar
Fırtına ekersen biçersin rüzgâr
İthalat kalemi her zaman artar
Devletler bizlere malını satar
Limanlar yığıldı doludur doklar
Fırtına ekersen biçersin rüzgâr
Dışardan alınır etler samanlar
Kanada'dan gelir ince nohutlar
Üreten ülkeydik geçen zamanlar
Fırtına ekersen biçersin rüzgâr
Dış alım yapanlar yükünü tutar
Gün gelir insanlar hesabı sorar
Köylümüz ekmiyor verildi karar
Fırtına ekersen biçersin rüzgâr
Anlattım sorun çok yeteri kadar
Üreten halinden bilenler anlar
Çiftçimiz malını kimlere satar
Fırtına ekersen biçersin rüzgâr
Ülkemiz bu işten etmiştir zarar
Hükumet halkına faydalar sağlar
Dertler birikince efkârım artar
Fırtına ekersen biçersin rüzgâr
Turgut İbiş
AĞLAYAN GELİNLER t
Boynunu büker gene ağlayan gelinlerim
Şüphesiz olacaktır benimde sevenlerim
Doğamızın süsleri ben bunları severim
Doğasında çiçeği ben de görmek isterim
Görüntüde ki renkler sevgiyi çağrıştırır
Sarı kırmızı renkler küs kimse barıştırır
Renkler araya girer toplumu kaynaştırır
Sevmesini bilmeyen bazen de karıştırır
Turgut İbiş
BİLİYOR MUSUN?..
Sürmeler sürünce çakır gözlere,
Selamın gelmiyor şimdi bizlere,
Umudun bağlama sahte sözlere,
Bağladın hayırsız biliyor musun?
Şimdi sormuyorsun benim halimi,
Yoksulluk bükmüştür gene belimi,
Sorunca söylerdim sana derdimi
Sormadın hayırsız biliyor musun?...
Kafamda dolaşan korkunç fırtına,
Sevdamı bırakmam senin yanına,
Sevdalar yükledin benim sırtıma,
Yükledin hayırsız biliyor musun?
Turgut İbiş
MİLLETİN KENDİ...
Görüyor biliyor doğru söylemez
Bakana kör diyor milletin kendi
İnadında sabit,bir şeyi bilmez
Hay kırınız diyor milletin kendi
Uzaktan kumanda işler yürüyor
Halkımız olguyu elbet görüyor
Doğru söyleyene suç uyduruyor
Bunları bilmeli milletin kendi
Açılım saçılım germiş devleti
Anlamaz yerine koyduk milleti
Üstümüzde dönüp duran laneti
Atın diyor bize milletin kendi
Doğruya güzele koşup duralım
Barışıp savaşa nokta koyalım
Çıkan kanunlara hemen uyalım
Uymalıyız diyor milletin kendi
Saygıyı görecek önder Atatürk
Mahkeme olamaz kadılara mülk
Vatanı bölecek olamaz ki Türk
Duyunuz diyorlar milletin kendi
Doğrusu bu değil diyorsan eğer
Böylesi insana veremem değer
Bozulan zihniyet millete söver
Bunları duymalı milletin kendi
Saygıyla anmışız hep Atatürk'ü
Hepimiz söyleriz şarkı ve türkü
Korumak isteriz bu güzel mülkü
Birlik olun diyor milletin kendi
Yaşanmış olaydır tarih affetmez
Beklemeyin artık Atatürk gelmez
Tarihin çarkları geriye dönmez
Savaşmayın diyor milletin kendi
Turgut İbiş
AY YILDIZIN ALTINDA
Burada yaşayalım,ballı lokma tadında
Güzelce anlaşalım ay yıldızın altında
Biz birlik yaşıyoruz atamızın yanında
Zorluklar aşıyoruz ay yıldızın altında.
Ayrılık bize uzak,vatanın toprağında
Devamlı nöbetteyiz sınırın boylarında.
Burası Anadolu Türkler'in eşsiz yurdu
Sizlerle gururluyuz ay yıldızın altında.
Aslında övünürüz güzellik ortamında
Sevinerek yaşarız halkın saltanatında.
Ülke için kaynaşıp güzelce yaşıyoruz
Birlikte mutlu olduk ay yıldızın altında.
Turgut İbiş
BÖYLE NASIL ÜLKE OLDUK..
Özgürlüğün kısıtlanan,
Basına yasak konulan,
Sokakları yasaklanan,
Böyle nasıl ülke olduk?
Yoksulluğu kanıksadık,
Yasak neyse uyguladık,
Basınçlı suyla ıslandık,
Böyle nasıl ülke olduk?
Baştan başlamalı söze,
Hak arama haram bize,
Güvenim kalmadı size,
Böyle nasıl ülke olduk?
Her yasağa boyun eydik,
Fakir olduk benimsedik,
Güzel günler göremedik,
Böyle nasıl ülke olduk?.
Turgut İbiş
SAYGIN LİDER ATATÜRK..
İnsanlığa hizmet yapmış liderler
Atatürk,yurduna etmiş hizmetler .
Hizmeti tamamlar çekip giderler
Atatürk,Dünya'da saygın bir lider.
Ayyaş oldu kurdu bir cumhuriyet,
Bahşetmiş halkına güzel hürriyet,
Kurduğu düzende haline şükret,
Atatürk,Dünya'da saygın bir lider.
Yarınlar bugünden berbat olacak,
Sanma ki yaptığın yanan kalacak.
Ülkemiz sonunda yalnız kalacak,
Atatürk,Dünya'da saygın bir lider.
Utanmaz insanlar ayyaş demişler
Yaptığın hizmeti yok bellemişler
Savaşıp kazandın vatan bilmişler
Atatürk,Dünya'da saygın bir lider.
Turgut İbiş
ATA'MIZI ANMAK.
Yokluğun,anarız törenler buruk
Şimdiki törenler zaten uyduruk
Yukardan gelince acele buyruk
Törenler yasaktır haberin olsun.
Yıllarca gönülden saygı duyarız
Heykelin önüne çelenk koyarız
Atatürk,biz seni zaten duyarız
Törenler yasaktır haberin olsun.
Artık bayramların vadesi doldu
Törende duracak neşemiz soldu
Toplumun düzeni,saygı kayboldu
Törenler yasaktır haberin olsun.
Atatürk,,saygımız sunamaz olduk
Emirler alınca birden kaybolduk
Olanlar yüzünden yasa boğulduk
Törenler yasaktır haberin olsun.
Turgut İbiş
RAHAT UYU ATATÜRK'ÜM
Saat dokuzu beş geçe
Günlerimiz oldu gece
Adın kalbimizde yüce
Rahat uyu Atatürk'üm
Topluma bıraktın eser
Emirlerin demir keser
Atatürk,bizlere küser
Rahat uyu Atatürk'üm
Kurduğun eser ortada
Yüce lidersin Dünyada
Bu sözlerim anlayana
Rahat uyu Atatürk'üm.
Turgut İbiş
OLUMSUZ GÖRDÜKLERİM
İslamiyet diyorlar türlü haltlar yiyorlar
Allah'a şirk koşarak günaha giriyorlar
İslamiyet adına durmadan konuşurlar
Ahlaksızlık olunca nedense susuyorlar
İslamiyet dinimiz değer vermiş ahlaka
Doğruluğu savunup uymalıyız hukuka
Gericiye dur değip karşı çıkın mutlaka
Olumsuzluk görürse demeli bir dakika
Ahlaksızlık artmıştır istismar ediyorlar
Dinin emridir deyip günahkar oluyorlar
Parayı çok seviyor kasada topluyorlar
Tarikat vakıf kurmuş devleti soyuyorlar
Anlattım gördüğümü dinimiz sevgi dini
Her insan öğrenmeli dinin emrettiğini
Güzellikler yaşayıp bırakın sizler kini
Bütün toplum bilmeli ahlakın değerini
Kindar dindar dediniz insanları geldiniz
Halkı dinden soğutup muradına erdiniz
Dini toplum yaşasın ahlak dersi veriniz
Halk huzurlu yaşasın sizler rahat ediniz
Turgut İbiş
KÖTÜ GÜNLERE
Sanki geldik yaban ele
Düşünülen gelmez dile
Her kes bunu bile bile
Kalmışız kötü günlere
Haberleşme sıfırlanmış
Yönetenler sinirlenmiş
Olup biten bilinmemiş
Kalınca berbat günlere
Dağıt kalmasın bulutlar
Yeşersin yeni umutlar
Umutlu olunuz dostlar
Kalmışız zalim günlere,
Görüntüler esen yelden
Duamız düşünce dilden
Memleket gidiyor elden
Kalmışız zorlu günlere.
Konuşun ince perdeden
Bize gelmiyor bütçeden
Bıktı isen söylenenden
Kalmışız yoksul günlere
Her an piyasa zamlanır
Dostlar duruma katlanır
Biz de dolar dalgalanır
Kalmışız böyle günlere
Turgut İbiş
ÖZGÜR AKSIN AKAR SULAR
Zenginlik kaynağı bunlar
Özgür aksın akar sular.
Her canlıya hayat sunar
Özgür aksın akar sular.
Doğamızdan çıkar akar
Çoruh'u görenler bakar
Coşar akar çevre yıkar
Özgür aksın akar sular.
Aras nehri pek uyumlu
Uslu akar güzel huylu
Tarla bahçe sular suyu
Özgür aksın akar sular.
Dicle,Fırat gururumuz
Sulanır şehir köyümüz
Yararlanırlar komşumuz
Özgür aksın akar sular.
Seyhan nehri Adana'da
Ovalar var her yanında
Ceyhan karpuz diyarında
Özgür aksın akar sular.
Yeşil ırmak,Kızıl ırmak
Çağlar,coşar kudurarak
Şehir,köyler dolaşarak
Özgür aksın akar sular.
Susurluk ve Sakaryayı
Batının hayat kaynağı
Suluyor bir çok tarlayı
Özgür aksın akar sular..
Meriç var sınır ırmağı
Komşuyla kader ortağı
Bentleri tutmaz kenarı
Özgür aksın akar sular.
Dağdan akıyor kaynağı
Çağlıyor Filyos ırmağı
Kara deniz son durağı
Özgür aksın akar sular.
Aksu,Göksu Akdenizde
Suyu akar mevsiminde
Hes yapılmış derelerde
Özgür aksın akar sular.
Menderes Gediz batıda
Bereket bulunur yanda
Pamuk üzüm diyarında
Özgür aksın akar sular.
Vatanda dereler çaylar
Baharda coşkun akarlar
Çevreye hayat sunarlar
Özgür aksın akar sular.
Başlarına bela HESler
Bunu duysun herkesler.
Sular her canlıyı besler
Özgür aksın akar sular.
Hayat damarımız çağlar,
Enerji sağlıyor bunlar,
Susuz olur mu canlılar,
Özgür aksın akar sular.
Ben hepsini sayamadım,
Anlatmaya doyamadım,
Çayda balık göremedim,
Özgür aksın akar sular.
Doğam sularla canlanır,
Yetişmiş balık avlanır,
Suyla ulaşım sağlanır,
Özgür aksın akar sular.
Gediz nehri Menderesler
Öğrensin bunu herkesler
Aksın su yurdumu süsler
Özgür aksın akar sular.
Turgut İbiş
UÇUN TURNALAR...

Tehlikeli yerde sakın uçmayın.
Rotayı kaçırıp sakın kaçmayın
Sevgiliden sakın ayrı düşmeyin.
Yare doğru uçun,uçun turnalar.
Havada uçarken bir yara aldım,
Siz yola çıktınız ben ayrı kaldım.
Daha öncesinde haberi saldım
Seven yare doğru, uçun turnalar.
Hayali gördüğüm, güzeli sevdim.
Sevgilim adını, beyaz gül dedim
Sevdiğim güzeli,havada buldum.
Bahar geldiğinde uçun turnalar.

Turgut İbiş
NEYE YARAR Kİ ?...

Hakim Adil,karar doğru değilse
Hukuksuz adalet neye yarar ki?...
Hukuki olmayan hüküm verirse
Hukuksuz adalet neye yarar ki?...

Toplum düzeninde adalet gerek
Yaparsa görevin çok isteyerek
Bizlere kalmıştır ona güvenmek
Gelmeyen adalet neye yarar ki?...
Umutlar yok oldu bu adaletten
Hukuku bekleriz yüce devletten
Adalet kurtulsa onca töhmetten
Zamansız adalet neye yarar ki?..
Adalet vicdanla cüzdan arası
Böyle bir adalet yürek yarası
Güdülen adalet yüzün karası
Gecikmiş adalet neye yarar ki?....
Turgut İbiş
İSTERİM...
Yok olmuş sultanlık bitmiş nihayet
Bütün dünya alem duysun isterim
Sonuçta kurulmuş bir cumhuriyet
Bütün dünya alem duysun isterim
Şavaşarak kurduk biz cumhuriyet
Cumhuriyet vermiş halka hürriyet
Böyle devam etsin etmem şikayet
Bu konuda hizmet vermek isterim
Cumhuriyet bize özgürlük demek
Doksan yılı aşmış vermişiz emek
Güzel ülkemize hizmetler vermek
Yurttaşlar haberdar olsun isterim
Turgut İbiş
ŞEHİDİMİZ VAR!...
Ağlamak nafile gelmiyor geri
Ağlayan anamın gelir mi feri
Vatanıma şehit verdik askeri
Ağlayın analar şehidimiz var
Terör duracaktı durmadı işte
Söylemişti seçimlere gidişte
Türkiye ağlıyor şehit verişte
Ağlayın analar şehidimiz var
Hepiniz izleyin ne yapacağız
Vatan toprağını koruyacağız
Terörü elbette biz boğacağız
Ağlayın analar şehidimiz var
Turgut İbiş
YETSİN TERÖRÜ BİTİRİN !...
Gitti anne kuzuları
Böyle imiş yazıları
Yüreğimde sızıları
Yetsin terörü bitirin.

Şehitlere ağlıyoruz
Gidenlere yanıyoruz
İnsanız unutuyoruz
Yetsin terörü bitirin.

Şehitlere ölmez dedik
Diyerek bugüne geldik
Sonunda kafayı yedik
Yetsin terörü bitirin.
Turgut İbiş
KARYA ÜÇÜNCÜ GÜN
Emecik'de Güllük koyu
Sabah erken tuttuk yolu
Geldik çakal sapağına
Yolda bir engerek soyu
Buradan koştuk kıyıya
Daldık güzel patikaya
Buralarda yürüyorken
Bayıldık temiz havaya
Parkur yolun en güzeli
Güzel yerleri gezmeli
Sığla püren ormanları
Bu güzellik yürünmeli
Bükceyize verip mola
Atladık biz tuzlu suya
Yemek faslı bitiminde
Şimdi sıra geldi çaya
Dedak bu işi başaran
Son durak balıkaşıran
Zamanında bitirmişiz
Başkan bizi karşılayan
Yürüyüşler noktalandı
Etkinlik de tamamlandı
Rehberlere alkış yayıp
Yolda kutlama yapıldı
Turgut İbiş
KARYA İKİNCİ GÜN
Murdala'dan çıktık yola
Vurduk yokuş patikaya
Dağ başında verip mola
Hemen indik bir ovaya
Bu yolları gezdik yaya
Geldik merdivenli koya
Mavi koylar yeşil doğa
Haz almıştık doya doya
Bal akıyor çamlarından
Geçip kovanın yanından
Arı soktu koltuğumdan
Bıktık arı sokmasından
Yürüdük kıyıdan dağdan
Bıkmadık yeşil doğadan
Epey korktuk arılardan
Mutlu yürürüz buradan
Yürüdük dağın boynuna
Her şey girmiştir yoluna
Hemen bindik araçlara
Geldik yemek sofrasına
Turgut İbiş
KARYA BİRİNCİ GÜN
Knidos'un antik yolu
Ormanlıktır sağı solu
Tarihimiz yerde yatar
Kazılacak yerler dolu
Yol gidiyor Murdala'ya
Aşık olduk biz doğaya
Dağ ve deniz arasında
Düştük antik patikaya
Gezip gördük buraları
Beğenmişiz bu koyları
Doğal bitki örtüsü var
Zeytinlik ve ormanları
Muzaffer video çeken
Anlattılar biz yürürken
Liderler önden yürüdü
Yolumuzda çoktu diken
Kinidos antik bir şehir
Zaman durdu etti tehir
Tarihimiz talan olmuş
Soysuzlara olsun zehir
Datça,Karya antik yollar
Kıyılarda çoktur koylar
Bu koyları çok severler
Güzellikten anlayanlar
Datça güzel yarım ada
Halkı mutludur burada
Her yeri badem bahçesi
Diyecek yok bu konuda
Turgut İbiş

Hiç yorum yok: